Zamáčkněte slzu, BMW v Německu ukončilo výrobu spalovacích motorů

20
Zamáčkněte slzu, BMW v Německu ukončilo výrobu spalovacích motorů
Fotografie: BMW
  • Poslední motor BMW se v Německu vyrobil tento měsíc
  • BMW ovšem s výrobou spalovacích motorů nekončí – přesouvá ji do Rakouska a Velké Británie

Německá automobilka BMW definitivně ukončila výrobu spalovacích motorů, alespoň ve své zemi. Jak upozornil br.de, hlavní bavorský závod bude nyní přestavěn pouze na výrobu elektromobilů, zatímco společnost přesune výrobu spalovacích pohonů do Velké Británie a Rakouska.


BMW se přitom na rozdíl od svých konkurentů nezavázalo k pevnému datu, kdy plánuje ukončit výrobu benzinových a naftových vozidel. Jak dodává electrek.co, plány automobilky spíše počítají s tím, že její elektrické a benzinové/dieselové vozy budou spokojeně koexistovat a do obou budou vloženy velké investice. Přesto je ukončení výroby spalovacích vozů v mnichovské továrně pro německou automobilku významným milníkem – vždyť vyráběla vozy se spalovacím motorem 60 let. Poslední motor byl přitom v Německu sestaven tento měsíc. Není to ovšem velkým překvapením, neboť BMW oznámilo plán na přestavbu závodu na výrobu výhradně e-vozů již v listopadu 2020 a počítá kvůli tomu s investicí cca 400 milionů eur (cca 9,8 miliard korun).

Aktuálně tak BMW přesouvá výrobu spalovacích motorů do závodů v Rakousku a ve Velké Británii. Podle Carscoops bude 1 200 zaměstnanců, kterých se ukončení výroby spalovacích motorů týká, přeškoleno a přesunuto do jiných oblastí, a to buď na práci na elektromobilech v mnichovské továrně, případně na jiná místa. Nabízí se továrna BMW Steyr v rakouském Grezu, kde se pravděpodobně budou vyrábět motory V8. Oproti tomu anglická továrna Hams Hall u Birminghamu by měla vyrábět ostatní spalovacích motory používané v „bavorácích“.

Elektrické BMW z roku 2025! Vision Neue Klasse naživo

V Mnichově se přitom už od října 2021 vyrábí plně elektrické BMW i4, ke kterému by se měla v roce 2026 přidat i Neue Klasse, jež si můžete prohlédnout v našem videu z mnichovského veletrhu výše. Pokud jde o další modely, iX, i7 a nová generace i5 se vyrábějí v Dingolfingu, elektrická SUV iX1 a iX2 pak dávají dohromady v Regensburgu.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Už vidím ty komentáře petroheadů :)

Určitě mají pravdu, nahrazení koňů auty před 100 lety, byla taky velká chyba :))))
Marek M.
Marek M.
Samozrejme, že ropa jednou dojde. Resp dojít nemusí, pokud se najde alternativa, tak může zůstat v zemi.

Otázka je, kdy dojde. A na to jsem chtěl upozornit. Já netvrdím, že strašite s tím faktem, že dojde, ale s tím, že dojde brzo. Klidně to totiž může být tak, že při současné spotřebě je ropy dost na, plácnu, 100-200 let. Nikdo přesně neví, jaké jsou zásoby, jsou jen odhady známých ložisek.

A jak jsem psal, pokud by situace byla tak kritická jak se vy domníváte, tak cena ropy musí logicky stoupat.

Pamatuji, je to tak 15-20 let, možná víc. Tehdy ropa měla dojít do 30 let cena byla přes 100 za barel a měla už jen stoupat na 200 a prý doba levné ropy je pryč. Musím se usmívat, jak jim to vyšlo, když pak koukám na graf ceny a ropa (i PHM) je pořád levnější, když beru inflaci.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze