Příští BMW M3 bude plně elektrické, potvrdil šéf vývoje produktů z Mnichova

Příští BMW M3 bude plně elektrické, potvrdil šéf vývoje produktů z Mnichova
Fotografie: BMW
  • Vůz by měl ale být dostupný i s upravenou verzí současného 3litrového šestiválcového benzinového turbomotoru s kódovým označením S58
  • U elektrické verze se spekuluje o výkonu až jeden megawatt

Nová generace vysokovýkonného sedanu BMW M3 bude poprvé v historii značky k dispozici jako plně elektrický vůz, a to už v roce 2027, což potvrdil carsales.com.au sám šéf produktového vývoje společnosti Frank Weber během diskuze s novináři v Portugalsku při globálním představení BMW i5.

Příští M3 bude na baterie, plně na baterie,“ řekl doslova Weber novinářům, kteří se zúčastnili skupinového rozhovoru, a dodal, že chystaný supersedan bude k dispozici také se spalovacím motorem, jenž bude vybaven upravenou verzí současného 3litrového šestiválcového benzinového turbomotoru s kódovým označením S58.

BMW Neue Klasse, na kterém by mohlo BMW M3 stavět, naživo vypadá skutečně skvěle.

Je to dobrý motor, určitě ho upravíme tak, aby splňoval normu Euro 7 a další věci, takže i na něj dojde,“ uvedl Weber s odkazem na dostupnost variant s různým pohonem právě u BMW M3. Očekává se, že nadcházející BMW řady 3 bude založeno na platformě Neue Klasse německé společnosti, jež před necelými dvěma týdny prezentoval koncept Vision Neue Klasse, který jsme si osobně na veletrhu IAA prohlédli. Nabízí se tak, že i BMW M3 bude stavět na této platformě.

Novodobá Neue Klasse půjde ve tmě jednoznačně rozeznat podle vskutku originálního nočního designu, případně i po hmatu podle plastických vlisů s označením modelu

Co se týče odhadovaného výkonu bezemisní M3, žádná konkrétní čísla zatím nepadla, ale Weber údajně zmínil, že nová platforma byla navržena s ohledem na čtyři elektromotory a výkon až jeden megawatt, stejně jako má myslet na jemné vyladění přenosu výkonu mezi přední a zadní nápravou. To by podle insideevs.com v překladu mohlo znamenat, že bude mít řidič teoreticky šanci přepínat mezi pohonem zadních a všech kol, což je možnost, která je v současnosti dostupná v moderních modelech BMW M se spalovacími motory.

Ještě před pár týdny se přitom objevovaly zprávy o tom, že BMW M3 a M4 mají být čistě elektrická, ovšem s logickou podmínkou, kterou mělo být to, že nová generace překoná výkony předchůdce. Dle slov šéfa produktového vývoje BMW se zdá, že je o tom očividně jasno.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze