Mazda jako stále samostatná a středně velká automobilka má obtížnější pozici při plnění požadavků na rychlou dekarbonizaci než mamutí globální koncerny. Proto se rozhodla spojit se strategickými partnery, kteří jí pomohou jak s vývojem, tak s výrobou komponent pro elektrické pohony. Zároveň se bude snažit celý proces maximálně urychlit a zracionalizovat, během přechodného období se bude držet tzv. Multi-solution přístupu, kdy bude nabízet více řešení současně. V jeho rámci bude postupně elektrifikovat modelovou řadu plynule a bez velkých modelových zvratů. Prvním zlomem budou roky 2025 až 2027, kdy se výrazně zpřísní evropské požadavky na čistotu emisí a Mazda tou dobou chce představit celou škálu nových elektromobilů. Druhým bude samozřejmě rok 2030, kde také končí aktuální střednědobý plán Mazdy, která tou dobou chce představovat elektromobily vzniklé ze strategické spolupráce.
Přesto jeho cíle sahají dále, například v roce 2040 by automobilka ráda dosáhla stavu, kdy její nové automobily díky kontinuálnímu vývoji bezpečnostních asistentů způsobí nula tragických dopravních nehod a o deset let později zase úplné uhlíkové neutrality. Co se týče současného stavu a nejbližší budoucnosti, tak v Evropě se velmi daří elektromobilu Mazda MX-30, který už napřesrok obdrží verzi R-EV s prodlužovačem dojezdu. Znamenitý tržní start zaznamenal plug-in hybrid Mazda CX-60, který si našel už více než 20 000 klientů. Brzy bude následovat i větší CX-80 se třemi řadami sedadel.
Obavam se, ze s takovou strategii v roce 2050 uz nebudou existovat, nebo budou po krachu odkoupeni Cinany.