GM: elektrický pohon na souši i na vodě, pro nové i staré

GM: elektrický pohon na souši i na vodě, pro nové i staré
Fotografie: General Motors
  • Společnost GM včera oznámila novou elektrizační strategii
  • Zaměří se nejen na nové vozy, ale i na sady pro konverze starších
  • A nezůstane jen na souši

Globální hráč automobilového průmyslu oznámil záměr významně rozšířit portfolio nabízených elektrických pohonů. V blízké budoucnosti by se neměly týkat jen nových aut, ale ve formě konverzních sad i starších, a to včetně veteránů. Netýká se to však jen osobních automobilů, zájem společnosti míří i do dalších oblastí. Vznikat by měly začít například konverzní sady pro starší i ty úplně staré modely a elektrické pohony pro pozemní letištní techniku. Záběr by se měl rozšířit i na lodní dopravu v různých podobách. Koncernu General Motors by to mělo ekonomicky usnadnit přechod na bezemisní mobilitu s výpadkem velké části příjmů za servis. Za tím účelem začal také s akvizicemi menších specializovaných firem.

General Motors odhaduje, že celkový trh s komponenty pro elektrifikaci by mohl do roku 2030 dosáhnout 20 miliard dolarů, protože stále více průmyslových odvětví stanovuje své vlastní cíle v oblasti snižování emisí. Aby GM nezůstal stranou, začne nabízet sady elektromobilních komponent ve čtyřech klíčových oblastech: Chevrolet Performance and Aftermarket, GM Powered Solutions, Ground Support Equipment a Marine Propulsion. Divize GM Powered Solutions rovněž začne uvádět na trh sady elektrických komponentů na míru pro zákaznické aplikace prostřednictvím stávajících segmentů GM Marine, On-Highway, Off-Highway a Industrial.

Mezi aplikace pro aftermarket patří balíček Electric Connect a Cruise eCrate, který bude uveden na trh v roce 2022. Ten umožní zákazníkům nahradit spalovací motor jejich vozidla plně elektrickým pohonem prostřednictvím programu GM pro úpravu elektrických speciálních vozidel (eSVM). Automobilka již představila ověřovací koncepty elektrických přestaveb, jako jsou pickup E-10, K-5 Blazer-E, eCOPO Camaro, Project X a nejnověji El Camino SS z roku 1972 vyvinuté ve spolupráci se společností Lingenfelter.

A konečně, strategická investice GM do společnosti Pure Watercraft v Seattlu, která vyrábí elektrické vodní skútry, je cestou k přenesení technologii elektrických pohonů do námořního průmyslu. Obě společnosti budou společně vyvíjet a prodávat bateriová vodní plavidla. Mezi další rozšíření strategie růstu GM patří společný vývoj palivových článků Hydrotec, vývoj a aplikace platformy Ultium, ekosystému Ultium Charge 360, doručovací systém BrightDrop a softwarová platforma Ultifi.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze