Stellantis otevřel největší gigafactory na výrobu palivových článků v Evropě

Stellantis otevřel největší gigafactory na výrobu palivových článků v Evropě
Fotografie: Stellantis
  • Gigafactory se jmenuje SymphonHy
  • Hlavní předností je vysokou úroveň automatizace a robotiky
  • Podnik oznámil rozšíření nabídky o velké dodávky s dojezdem až 500 km

Symbio, společný podnik, který stejným dílem vlastní Forvia, Michelin a Stellantis, včera slavnostně otevřel svou první gigafactory SymphonHy. Současně se jedná o centrum technologického a průmyslového pokroku. SymphonHy, která se nachází v Saint-Fons v regionu Auvergne-Rhône-Alpes, je největším integrovaným závodem na výrobu palivových článků v Evropě, čímž se potvrzuje technologické a průmyslové prvenství společného podniku Symbio. V areálu se nachází sídlo skupiny, výroba, inovační centrum bezprecedentní velikosti a Symbio Hydrogen Academy. Díky nejmodernějším technologiím má SymphonHy k dispozici vysokou úroveň automatizace a robotiky, které umožňují výrobu velkého množství produktů při nižších nákladech. Tento vývoj je klíčový pro urychlení zavádění čisté, konkurenceschopné a vysoce výkonné vodíkové mobility, což přispěje k přechodu k energetické transformaci a k ambicím Francie a celé Evropy o dekarbonizování společnosti.

Díky továrně SymphonHy nabídne Symbio svým zákazníkům cenově dostupnou mobilitu na vodíkový pohon s nulovými emisemi, aniž by to bylo na úkor výkonu. Společný podnik Symbio, za kterým dohromady stojí více než 30 let zkušeností, si díky podpoře svých akcionářů, předních světových výrobců automobilů, a šesti milionům kilometrů najetých při testování na silnicích vybudovala jedinečné know-how. Nabízí široké portfolio řešení, která splňují všechny požadavky na výkon, životnost a dojezd, zahrnující mobilitu on-road a off-road, od lehkých užitkových vozidel a vozů střední třídy přes pick-upy, nákladní automobily, autobusy a autokary až po zvedací a manipulační zařízení. Skupina Stellantis, jeden z předních světových výrobců automobilů (a rovněž spoluakcionář společného podniku Symbio), uvedla jako první na trh vodíkový pohon s nulovými emisemi pro lehké užitkové vozy.

Podnik oznámil rozšíření nabídky o velké dodávky s dojezdem až 500 km a dobou pro doplnění paliva kratší než 10 minut. Skupina Stellantis dnes potvrdila své plány na vývoj vodíkové technologie pro pick-upy značky Ram v souladu se svým cílem elektrifikovat svou nabídku, a to s dojezdem 515 km pro vozidla s maximálně 3 nápravami nebo 320 km pro vozy s více než 4 nápravami a dobou pro doplnění paliva 5 minut, aniž by bylo sníženo užitečné zatížení a tažná kapacita. Všechna tato vozidla budou vybavena palivovými články, které bude vyrábět Symbio. Továrna zaměstná více než 450 inženýrů, z nichž se 100 věnuje inovacím, a přibližně 20 doktorandů pokrývajících širokou škálu oborů (elektrochemie, chemie, materiály atd.), kteří pracují společně v jediném inovačním centru světové úrovně.

Philippe Rosier, generální ředitel Symbio: „SymphonHy je důkazem vedoucího postavení Evropy z hlediska výroby a technologií. Společně s celým ekosystémem, který tvoři naši soukromí i veřejní partneři, jsme připraveni postoupit dál a učinit z vodíkové elektromobility udržitelnou, vysoce výkonnou a cenově dostupnou realitu. Továrna SymphonHy, zrealizovaná za méně než dva roky, je důkazem schopnosti společnosti Symbio plnit své závazky a podpořit urychlení zavádění vodíkové mobility s nulovými emisemi. První systém se 100% palivovým článkem sestavený v SymphonHy byl dodán v říjnu 2023, pouhý měsíc po uvedení továrny gigafactory do provozu.

Florent Menegaux, generální ředitel společnosti Michelin: „Michelin se velmi brzy stal zastáncem vodíku a uvěřil ve společnost Symbio, kterou jsme koupili předtím, než jsme ji v roce 2019 přeměnili na společný podnik se společností Forvia. Letošní vstup skupiny Stellantis do podniku potvrzuje, že vodík řeší trvalou potřebu podpory budoucnosti mobility. Tato technologie se ukazuje jako nezbytný doplněk pro uspokojení potřeby delšího dojezdu, zejména pro užitková vozidla, která se jí začínají vybavovat. Není náhodou, že skupina nedávno oznámila, že prostřednictvím své dceřiné společnosti Watèa by Michelin, provozovatele mobility specializujícího se na energetickou transformaci firemních vozových parků, přichází s nabídkou vozidel na vodíkový pohon.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze