Proslulá italská značka založená už v roce 1910 v Miláně se podle jejího generálního ředitele soustředí spíše na zisk než na objem, jak uvedl v rozhovoru pro autocar.co.uk. To zní rozumně po zklamáních, které přinesly vozy Giulia a Stelvio na platformě Giorgio vyvinuté za stovky milionů eur, jež nikdy nenaplnily očekávání vedení, alespoň pokud se bavíme o prodejích.
Velký podíl na zlepšujících se prodejích má mít Tonale dostupné také jako HEV a PHEV. Jeho prodeje se údajně rozjely natolik, že je Alfa konečně zisková. V rozhovoru pro Autocar uvedl Jean-Philippe Imparato, generální ředitel značky, že Alfa Romeo již vydělává více peněz, než kolik utratí za jeden vůz, a dodal, že budoucnost vypadá dobře. Šéf společnosti odhaduje, že roční dodávky by mohly v roce 2023 dosáhnout až 90 tisíc vozů a do poloviny desetiletí by se mohly enormně zvýšit.
Imparato také předpokládá, že Alfa Romeo překoná svůj prodejní rekord v roce 2025, což zní dost sebevědomě vzhledem k tomu, že roční rekord značky stanovaný v roce 1990 je 223 643 prodaných kusů, což je asi 2,5krát více prodaných aut, než se předpokládá letos.
Imparato navíc zdůraznil, že Alfa Romeo se nehoní za objemem, protože je pro ni prioritou zisková marže, která, jak doufá, dosáhne alespoň 10 %. Dodal přitom, že zdravé cash flow vytvoří nové příležitosti pro další vozy. Za tímto účelem generální ředitel naznačil, že v dlouhodobém horizontu je možné oživení modelu Giulietta poté, co kompaktní hatchback na konci roku 2020 odešel do důchodu.
Jak dodává motor1.com, díky tomu, že je Alfa Romeo součástí Stellantisu, má prostředky k tomu, aby dosáhla své bývalé slávy a šla po krku německým luxusním značkám. Již přitom bylo potvrzeno, že příští generace modelů Giulia a Stelvio budou debutovat v příštích letech na výhradně elektrický pohon.