Jak napsali kolegové z motor1.com, DS se chce stát konkurentem pro Bentley či Rolls-Royce. Stellantis se měl totiž rozhodnout pro boj s ultra-luxusními značkami, podobně jako nedávno Jaguar. Dozvěděli jsme se, že Stellantis chce povýšit DS Automobiles a vytvořit z odštěpené značky Citroënu Louis Vuitton automobilového průmyslu.
Slova v tomto duchu měl pronést šéf designu DS Thierry Métroz v rozhovoru pro Autocar na bruselském autosalonu 2025. Métroz měl naznačit, že značka nebude v budoucnu bojovat s vozy Audi nebo BMW, kterým se snaží konkurovat aktuálně, ale na mušce má jména z nejvyšší ligy, jakými jsou právě Bentley a Rolls-Royce. A začít chce právě s modelem N°8, o němž se více dozvíte v našem představení.
Métroz kromě toho v rozhovoru s britským webem kritizoval příliv čínských napodobenin Tesly nebo Porsche a dodal, že DS chce být originální a přijít s něčím silnějším, co vynikne. Pro úsporu nákladů sice mají být nadcházející automobily DS stále silně provázány s ostatními vozy značek, jež patří Stellantisu, ovšem cílem je co nejvíce je odlišit vozy od Citroënů a současně klást dostatečný důraz na luxus.
Šéf designu firmy zároveň připustil, že k pronásledování značek typu Bentley a Rolls-Royce nedojde ze dne na den. Transformace DS na plnohodnotnou ultra-luxusní značku může podle jeho slov zabrat 10 až 20 let.
Jak vznikla značka DS Automobiles?
Značka DS Automobiles vznikla v roce 2009 jako luxusnější podznačka společnosti Citroën, inspirovaná byla ikonickým modelem Citroën DS z 50. let. Název DS (z francouzského Déesse, česky bohyně) odkazuje na sofistikovanost a prémiovou povahu vozů. Plně od Citroënu se pak značka osamostatnila v roce 2014, tehdy s cílem lépe konkurovat prémiovým značkám typu Audi, Mercedes a BMW. Nyní je jednou ze 14 značek patřících do koncernu Stellantis, jenž se v poslední době potýká s nemalými problémy.