😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Stellantis chce z DS vytvořit konkurenta pro Bentley a Rolls-Royce

7
Stellantis chce z DS vytvořit konkurenta pro Bentley a Rolls-Royce
Fotografie: DS
  • Přechod do nejvyšší ligy může podle šéfa designu firmy zabrat 10 až 20 let
  • DS chce být na této cestě hlavně originální

Jak napsali kolegové z motor1.com, DS se chce stát konkurentem pro Bentley či Rolls-Royce. Stellantis se měl totiž rozhodnout pro boj s ultra-luxusními značkami, podobně jako nedávno Jaguar. Dozvěděli jsme se, že Stellantis chce povýšit DS Automobiles a vytvořit z odštěpené značky Citroënu Louis Vuitton automobilového průmyslu.

DS N°8 je krásné, ale o konkurenci pro Bentley či Rolls-Royce jde těžko

Slova v tomto duchu měl pronést šéf designu DS Thierry Métroz v rozhovoru pro Autocar na bruselském autosalonu 2025. Métroz měl naznačit, že značka nebude v budoucnu bojovat s vozy Audi nebo BMW, kterým se snaží konkurovat aktuálně, ale na mušce má jména z nejvyšší ligy, jakými jsou právě Bentley a Rolls-Royce. A začít chce právě s modelem N°8, o němž se více dozvíte v našem představení.

DS N°8

Métroz kromě toho v rozhovoru s britským webem kritizoval příliv čínských napodobenin Tesly nebo Porsche a dodal, že DS chce být originální a přijít s něčím silnějším, co vynikne. Pro úsporu nákladů sice mají být nadcházející automobily DS stále silně provázány s ostatními vozy značek, jež patří Stellantisu, ovšem cílem je co nejvíce je odlišit vozy od Citroënů a současně klást dostatečný důraz na luxus.

Šéf designu firmy zároveň připustil, že k pronásledování značek typu Bentley a Rolls-Royce nedojde ze dne na den. Transformace DS na plnohodnotnou ultra-luxusní značku může podle jeho slov zabrat 10 až 20 let.

Jak vznikla značka DS Automobiles?

Značka DS Automobiles vznikla v roce 2009 jako luxusnější podznačka společnosti Citroën, inspirovaná byla ikonickým modelem Citroën DS z 50. let. Název DS (z francouzského Déesse, česky bohyně) odkazuje na sofistikovanost a prémiovou povahu vozů. Plně od Citroënu se pak značka osamostatnila v roce 2014, tehdy s cílem lépe konkurovat prémiovým značkám typu Audi, Mercedes a BMW. Nyní je jednou ze 14 značek patřících do koncernu Stellantis, jenž se v poslední době potýká s nemalými problémy.

Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
Tak to hodně štěstí :-)
Jan Liška
Jan Liška
Já si to představit dovedu, neb pamatuji například Aston Martin Cygnet. Takže v případě, že se BMW rozhodne rebrandovat Mini cooper třeba jako Rolls-Royce Silver Can, a Bentley udelá nějaký pěkný sedánek na koncernové platformě MEB, tak budou hned konkurenti DS.
Jan Liška
Jan Liška
Ještě jeden postřeh, tentokrát snad bez sarkasmu. Stellantis má v portfoliu ještě Maserati. Stejně jako DS Automobiles na tom je finančně dost bídně. Nebylo by lepší spíše tlačit do prémiového segmentu tradiční luxusní značku s nějakým historickým odkazem, tj. Maserati?
Michal Vaner
Michal Vaner
Přijde mi to, nebo začíná být na tom trhu luxusních a superluxusních značek trochu plno?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze