Souboj ve sprintu mezi Teslou Model S Plaid a Lucidem Air dopadl podle očekávání

2
Souboj ve sprintu mezi Teslou Model S Plaid a Lucidem Air dopadl podle očekávání
Fotografie: Unplugged Performance
  • Tesla Model S Plaid byla na čtvrtmílovém sprintu rychlejší než nejvýkonnější Lucid
  • Milovníci rychlých a povrchních zpráv si mohou připsat další čárku
  • Má ale podobné soutěžení ještě vůbec smysl?

Konzumní společnosti, v nichž často platí nechtěná rovnice „nejlepší v jednom parametru rovná se nejlepší obecně“, mají rády rychlá a jednoznačná sdělení, navíc stále senzačnější a senzačnější. Do tohoto schématu skvěle zapadla nevypsaná soutěž o co nejlépe sprintující elektromobil, kterou odstartovala Tesla barnumským vychloubáním s akceleračními schopnostmi svých starších vozů. Ty byly na svou dobu skutečně mimořádné, avšak konkurence po čase ukázala, že i ona umí postavit elektromobil schopný pokořit stovku z klidu za čas kolem dvou sekund, a Mate Rimac pak postavil Neveru, která to umí rychleji než Tesla. A tak už se nesoutěží o desetiny, ale setiny sekundy a brzy se z logiky věci přejde k tisícinám. V těchto oblastech už se totiž velmi rychle blížíme k fyzikálním hranicím adheze, pevnosti materiálu a v neposlední řadě i schopnosti člověka snést značné přetížení.


Přesto stále tyto souboje pokračují a zpravidla v nich hraje roli Tesla Model S Plaid versus libovolně vybraný soupeř. Aktuální souboj s Lucidem do tohoto schématu přesně zapadá. A dopadl tak, jak měl; Lucid, který deklaruje zrychlení 0–100 km/h o osm desetin sekundy pomalejší, nepřekvapivě prohrál, i když zdaleka ne o tak velký kus, jak jsme mohli podle uvedeného rozdílu očekávat. V Tesle už se bezpochyby rodí plány, jak dále zrychlit, nemluvě o příplatkových studených tryskách pro chystaný (a neustále zpožďovaný) nový Roadster. Jenže to už se neobejde bez zásadních konstrukčních změn těžko slučitelných s plnou použitelností a praktičností. A výsledkem budou maximálně tak titulky typu: „Nová Tesla Roadster přepsala knihu rekordních sprintů časem 1,0975 s“. Má to celé ještě smysl?

Technické parametry Lucid Air Dream Edition Range

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 975 × 1 939 × 1 410 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon696 kW, 947 koní, točivý moment: 1 390 Nm
Baterie118 kWh (100 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 300 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od5 450 000 Kč

Technické parametry Tesla Model S Plaid

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 979 × 1 964 × 1 445 mm, 2 316 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 140 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: Supercharger, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 840 km
Cena od3 789 900 Kč
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Vsechno u ceho se nekdo bavi ma smysl.
Urcite by se nasla smysluplnejsi zabava, ale respektujme kazdeho na jeho ceste presne tam kde je.
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 13. 7. 07:35
Tohle ukazování pindíků v dětství holt některým lidem zůstane po celý život, byť to žádný smysl nemá.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze