Souboj dvou nejrychlejších aut na světě. Rimac nechal Teslu daleko za sebou

8
Souboj dvou nejrychlejších aut na světě. Rimac nechal Teslu daleko za sebou
Fotografie: Rimac
  • Rimac Nevera vyzval na souboj Teslu Model S Plaid
  • I přes horší reakční časy řidiče Rimacu byla Tesla pomalejší

Tesla Model S Performance vyhrávala sprinty se supersporty do té doby, než přišlo na trh Porsche Taycan Turbo S. Převaha Porsche ale netrvala dlouho, protože Tesla nedávno přišla s Modelem S Plaid. Ani ten se ale na pozici nejrychlejšího auta na světě dlouho neohřál, protože Rimac přišel s elektrickým hypersportem Nevera. Zatímco Tesla Model S Plaid má 1 050 koní, Rimac Nevera jich má téměř dvojnásobek, navíc v karoserii sporťáku. Bylo tedy jasné, že musí převzít štafetu krále na čtvrt míle.

Přestože výsledek byl dopředu jasný, ve videu výše se utkala právě Tesla Model S Plaid a Rimac Nevera. Druhý zmíněný vůz má 1 914 koní a stojí více než desetinásobek toho, co nejrychlejší Tesla. Té nepomohlo ani to, že její řidič měl výrazně lepší reakční časy. Rimac nechal Teslu daleko za sebou a zvláště na kamerách byl vidět obrovský rozdíl. Naopak časy už tak přesvědčivé nebyly. Tesla se pohybovala okolo 9,2 sekund, Rimac okolo 8,6 sekund.

Je ale nutné dodat, že srovnáváme absolutně nesrovnatelná auta. Tesla je cestovní liftback, ve kterém v pohodě může cestovat rodina na delší trasy. Naproti tomu je Rimac podstatně dražší, takže cílí úplně na jinou skupinu zákazníků. Připravovaný Roadster od Tesly by ale mohl být zajímavým soupeřem Nevery, až dorazí na trh. A u této dvojice si netroufneme tipovat výsledek.

Technické parametry Rimac Nevera

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm
Baterie120 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km
Cena od50 800 000 Kč

Technické parametry Tesla Model S Plaid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od3 465 900 Kč
Diskuze ke článku
Tomas Zajicek
Tomas Zajicek
Nevera je cca 18x dražší než model S Plaid. Takže je spíš zajímavé, jak je sériový sedan blízko, takovému speciálu.
Engler Leoš
Engler Leoš
A teď si to rozdejte na patnáct kol na severní smyčce třeba v porovnání z Gofem R.
Ondřej Žďárský
Ondřej Žďárský
V tesle můžou být rádi že neuhiřeli za živa..

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze