Skupina HMG v Kantonu zahajuje výstavbu závodu na výrobu palivových článků

Skupina HMG v Kantonu zahajuje výstavbu závodu na výrobu palivových článků
Fotografie: Kia
  • Dnes byla zahájena výstavba prvního zahraničního závodu Skupiny na výrobu palivových článků HTWO Kanton
  • V závodu HTWO Kanton se bude zpočátku vyrábět 6 500 systémů palivových článků ročně s plánem postupně navyšovat výrobní kapacitu podle poptávky na trhu
  • Výstavba závodu HTWO Kanton by měla být dokončena v druhé polovině roku 2022

HMG (Hyundai Motor Group), jejíž součástí jsou značky Kia, Hyundai a Genesis, dnes oznámila, že formou virtuálního poklepání na základní kámen slavnostně zahájila výstavbu závodu HTWO Kanton, který je prvním zařízením Hyundai Motor Group na výrobu palivových článků mimo území Jižní Koreje. Investice potvrzuje celosvětové vedoucí postavení Hyundai Motor Group v oblasti vodíkových technologií a podpoří její nástup do rychle se rozvíjejícího vodíkového průmyslu Číny.


Slavnostní akce ve formě virtuálního poklepání na základní kámen se zúčastnil Li Xi, tajemník provincie Kuang-tung, a Ma Xing Rui, guvernér provincie Kuang-tung – oba připojeni z mezinárodního kongresového centra Yuexiu v čínském městě Kanton – společně s panem Euisunem Chungem, předsedou HMG, resp. Saehoonem Kimem, vedoucím centra palivových článků Hyundai a výkonným viceprezidentem společnosti – oba připojeni z korejského HMG Studia v jihokorejském Kojangu. „Výstavba závodu HTWO Kanton je důležitým výchozím bodem pro HTWO, speciální značku systémů palivových článků od HMG,“ uvedl předseda Chung. „Skupina bude aktivně prosazovat inovace v oblasti čisté mobility prostřednictvím strategických partnerství, špičkových technologií, schopností ve vodíkovém průmyslu a souvisejících odborných znalostí.

První kroky k uskutečnění vodíkových plánů prostřednictvím závodu HTWO Kanton

Skupina HMG své výrobní a obchodní centrum „HTWO Kanton“ (angl. HTWO Guangzhou) označila ve shodě s názvem vlastní značky vyhrazené pro systémy palivových článků. HTWO můžeme číst jako „H2“ (tj. molekula vodíku), ale toto označení představuje i „Hydrogen“ a „Humanity“ (vodík a lidství), hlavní pilíře divize palivových článků Skupiny.

Závod HTWO Kanton s plánovaným dokončením v druhé polovině roku 2022 se bude nacházet v rozvojové zóně města Kanton v čínské provincii Kuang-tung. Všechny provozy vč. závodu na výrobu systémů palivových článků a inovačního centra se budou rozkládat na pozemku o rozloze 207 tisíc čtverečních metrů. Plánovaná výrobní kapacita činí 6 500 jednotek ročně s cílem postupného navyšování výroby v souladu s podmínkami na čínském trhu a politikou centrální vlády.

HMG (Kia, Hyundai, Genesis) má v plánu udávat tón v prosazování cílů uhlíkové neutrality cestou posilování výroby špičkových systémů vodíkových palivových článků, které bude nabízet jako zdroje energie s možným uplatněním napříč odvětvími.

Rozvoj udržitelné vodíkové společnosti

HMG v roce 2018 zveřejnila plány do roku 2030 rozšířit svoji roční dodavatelskou kapacitu na 700 tisíc systémů vodíkových palivových článků v rámci středně až dlouhodobého „vodíkového“ strategického plánu „Vize palivových článků 2030“. HMG prostřednictvím strategické partnerské spolupráce se světovými firmami v oboru vodíkových technologií, energetiky a logistiky rozšířila své aktivity na poli palivových článků, urychlila rozvoj vodíkové společnosti a položila základy vlastní značky HTWO, zpočátku se zaměřením na klíčové centrální regiony – Koreu, Evropu, Čínu a Spojené státy.

Od roku 2013, kdy HMG uvedla na trh celosvětově první sériově vyráběný elektromobil na palivové články ix35, rozšiřuje svoji nabídku bezemisních řešení mobility v podobě vozidel poháněných vlastním systémem palivových článků, jako např. SUV s označením Hyundai Nexo, těžký nákladní automobil XCIENT Fuel Cell nebo elektrický autobus na palivové články. Jakožto řídicí člen „Vodíkového kolegia“, koalice předních světových společností v oblasti energetiky, dopravy a průmyslu se společnou vizí dlouhodobého prosazování vodíku, bude podporovat přechod na čisté energie.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze