Ne, Enyaq RS Race si nekoupíte, ale ukazuje, co se stane, když dáte Škodě volnost, motorsportový tým, pár kilo lněného vlákna a cíl – postavit elektrický koncept, který opravdu jezdí. Výsledek? Svalnatější, nižší a o 316 kilogramů lehčí verze běžného Enyaqu Coupé RS. Co na ni říkáte?
Díky tiskové zprávě víme, že základem je stejný dvoumotorový pohon o výkonu 250 kW, ale vše ostatní je jiné – od podvozku přes aerodynamiku až po odlehčený interiér. Karoserie je rozšířená o více než 10 centimetrů, světlá výška šla dolů o 70 mm a místo panoramatické střechy zde najdete biokompozit s technologií PowerRibs. Výsledek? Sprint na stovku pod 5 sekund a vizáž, která by se hodila do sci-fi filmu o elektrických závodech.
| Parametr | Enyaq Coupé RS | Enyaq RS Race |
|---|---|---|
| Hmotnost [kg] | 2 262 | 1 946 (−316) |
| Zrychlení 0–100 km/h [s] | 5,5 | 4,6 (−0,9) |
| Rozchod kol vpředu [mm] | 1 874 | 1 946 (+72) |
| Rozchod kol vzadu [mm] | 1 830 | 1 946 (+116) |
| Světlá výška [mm] | 186 | 116 (−70) |
| Tlumiče | Adaptivní DCC | Sportovní tlumiče |
| Brzdový systém | Přední kotouče + zadní bubnové brzdy | Karbon-keramické kotouče |
| Ruční brzda | Elektronická | Hydraulická |
| Karoserie | Standardní | Upravená s ochranným rámem |
| Dveře, kapota, blatníky, střecha, nárazníky | Kov | Biokompozit s aerodynamickými prvky nebo odlehčený sériový díl |
| Okna | Sklo | Přední sklo: skleněné, ostatní: lehký polykarbonát |
| Sedadla | 5 standardních sedadel | 2 závodní sedadla Atech |
| Bezpečnostní pásy | 3bodové pásy | 6bodové pásy |
| Hasicí systém | Žádný | Automatický hasicí systém |
| Volant | Standardní | Rychloupínací závodní volant |
Čekali byste hojně využitý karbon? Podle Škody Auto zbytečně drahý a neekologický. Místo něj sází na technické tkaniny z lnu, které zvládnou totéž – jen s o 85 % nižší uhlíkovou stopou. Tyto „bio“ díly využila automobilka pro nárazníky, blatníky, střechu i interiér. A prý se budou testovat i pro sériová auta.
Nový Enyaq RS Race obsahuje také sound systém Havas, jenž simuluje závodní zvuk a přidává mu grády, jakmile překročíte 30 km/h. Za zmínku jistě stojí i to, že vůz stojí na 20palcových závodních kolech OZ a za nimi se nacházejí výkonné karbon-keramické brzdy s desetipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu. Trochu překvapivé u závodního vozu pak je, že byla maximální rychlost omezena na 180 km/h.






A otázka na závěr. Uvidíme jej někdy na startu rally? Škoda Auto o tom prozatím mlčí, ale jistě nebudeme jediní, kteří by chtěli tento speciál vidět v akci.
