Škodovka se urvala z řetězu. Enyaq RS Race vám vyrazí dech

2
Škodovka se urvala z řetězu. Enyaq RS Race vám vyrazí dech
Fotografie: Škoda Auto
  • Škoda Enyaq RS Race je radikálně přepracovaná verze běžného RS Coupé – je o 316 kilogramů lehčí, výrazně širší a zvládne stovku pod pět sekund
  • Místo karbonu sází na technický len a biokompozity s nízkou uhlíkovou stopou

Ne, Enyaq RS Race si nekoupíte, ale ukazuje, co se stane, když dáte Škodě volnost, motorsportový tým, pár kilo lněného vlákna a cíl – postavit elektrický koncept, který opravdu jezdí. Výsledek? Svalnatější, nižší a o 316 kilogramů lehčí verze běžného Enyaqu Coupé RS. Co na ni říkáte?

Díky tiskové zprávě víme, že základem je stejný dvoumotorový pohon o výkonu 250 kW, ale vše ostatní je jiné – od podvozku přes aerodynamiku až po odlehčený interiér. Karoserie je rozšířená o více než 10 centimetrů, světlá výška šla dolů o 70 mm a místo panoramatické střechy zde najdete biokompozit s technologií PowerRibs. Výsledek? Sprint na stovku pod 5 sekund a vizáž, která by se hodila do sci-fi filmu o elektrických závodech.

Parametr Enyaq Coupé RS Enyaq RS Race
Hmotnost [kg] 2 262 1 946 (−316)
Zrychlení 0–100 km/h [s] 5,5 4,6 (−0,9)
Rozchod kol vpředu [mm] 1 874 1 946 (+72)
Rozchod kol vzadu [mm] 1 830 1 946 (+116)
Světlá výška [mm] 186 116 (−70)
Tlumiče Adaptivní DCC Sportovní tlumiče
Brzdový systém Přední kotouče + zadní bubnové brzdy Karbon-keramické kotouče
Ruční brzda Elektronická Hydraulická
Karoserie Standardní Upravená s ochranným rámem
Dveře, kapota, blatníky, střecha, nárazníky Kov Biokompozit s aerodynamickými prvky nebo odlehčený sériový díl
Okna Sklo Přední sklo: skleněné, ostatní: lehký polykarbonát
Sedadla 5 standardních sedadel 2 závodní sedadla Atech
Bezpečnostní pásy 3bodové pásy 6bodové pásy
Hasicí systém Žádný Automatický hasicí systém
Volant Standardní Rychloupínací závodní volant

Čekali byste hojně využitý karbon? Podle Škody Auto zbytečně drahý a neekologický. Místo něj sází na technické tkaniny z lnu, které zvládnou totéž – jen s o 85 % nižší uhlíkovou stopou. Tyto „bio“ díly využila automobilka pro nárazníky, blatníky, střechu i interiér. A prý se budou testovat i pro sériová auta.

Enyaq RS Race
Enyaq RS Race

Nový Enyaq RS Race obsahuje také sound systém Havas, jenž simuluje závodní zvuk a přidává mu grády, jakmile překročíte 30 km/h. Za zmínku jistě stojí i to, že vůz stojí na 20palcových závodních kolech OZ a za nimi se nacházejí výkonné karbon-keramické brzdy s desetipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu. Trochu překvapivé u závodního vozu pak je, že byla maximální rychlost omezena na 180 km/h.

Enyaq RS Race

A otázka na závěr. Uvidíme jej někdy na startu rally? Škoda Auto o tom prozatím mlčí, ale jistě nebudeme jediní, kteří by chtěli tento speciál vidět v akci.