Škoda Auto odstartovala výrobu nových modelů Enyaq a Enyaq Coupé

16
Škoda Auto odstartovala výrobu nových modelů Enyaq a Enyaq Coupé
Fotografie: Škoda Auto
  • Průměrná denní produkce linky je až 300 vozů modelové řady Enyaq
  • Vůz se vyrábí po boku Elroqu

Ve čtvrtek Škoda Auto oznámila, že zahájila montáž nového modelu Enyaq ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Po Elroqu jde o druhý sériově vyráběný vůz, který využívá designový jazyk Modern Solid. Nový Enyaq se může pochlubit také vylepšenou aerodynamikou umožňující delší dojezd, udržitelnými materiály v interiéru a novými digitálními funkcemi. Výrobní linka má průměrnou denní produkci až 300 vozů modelové řady Enyaq.

Zahájení výroby nové řady Enyaq je pro naše týmy ve výrobě výjimečným okamžikem. Jeho předchůdce jako první model značky Škoda na platformě MEB zaznamenal významný milník ve výrobě a položil základy pro procesy, které využíváme dnes. Rozsáhle jsme upravili naše výrobní zařízení, což nám umožňuje vyrábět na jedné výrobní lince jak plně elektrické vozy, tak i model Octavia. Výroba nové rodiny Enyaq v hlavním závodě v Mladé Boleslavi podtrhuje naše závazky vůči České republice. Posiluje naše odhodlání zajistit dlouhodobou budoucnost našich závodů a zároveň si uvědomuje naši odpovědnost za další posilování země jako klíčového hráče v evropském automobilovém průmyslu,“ uvedl Andreas Dick, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Výrobu a logistiku.

Enyaq stojí na modulární platformě MEB a sjíždí z nejmodernější výrobní linky v hale M13 mladoboleslavského závodu Škoda Auto spolu s modelem Octavia a Elroqem. Jedná se přitom o první závod koncernu Volkswagen v Evropě, kde se na stejné výrobní lince vyrábějí modely se spalovacím motorem i elektromobily.

Modernizace omezila počet nabízených motorizací. Už mezi nimi nenajdeme stávající Enyaq 50, který by mohl kanibalizovat menší Elroq, ani šestimístnou korunovou cenovku. Nově se totiž začíná silnějším Enyaqem 60 se startovní cenou 1 015 000 Kč a devítimodulovou baterií 63/59 kWh (brutto/netto). Ten nabízí 204 systémových koní a 310 systémových newtonmetrů, nabíjí se příkonem až 165 kW a trvá mu to z 10 na 80 % SoC nejkratší dobu – 24 minut. Středem nabídky je Enyaq 85 s dvanáctimodulovou baterií 82/77 kWh, která pojímá až 135 kW, a také čtyřkolka 85x se stejným systémovým výkonem 286 k, ovšem rychlejším nabíjením 175 kW. Stejně jako dosud.

Díky aerodynamickým vylepšením pak dosahuje součinitel odporu vzduchu až 0,245 u modelu Enyaq a 0,225 u modelu Enyaq Coupé. Výsledkem je prodloužený dojezd přes 590 kilometrů (WLTP) u nového modelu Enyaq Coupé a přes 580 kilometrů u nového modelu Enyaq.

Technické parametry Škoda Enyaq facelift (2025) 60

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 658 × 1 879 × 1 622 mm, 2 002 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie63 kWh (59 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 165 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,5 kWh / 100 km, dojezd: 434 km
Cena od1 015 000 Kč

Technické parametry Škoda Enyaq Coupé facelift (2025) 60

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 658 × 1 879 × 1 623 mm, 2 006 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie63 kWh (59 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 165 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,1 kWh / 100 km, dojezd: 443 km
Cena od1 075 000 Kč
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Uz si na nej brousim zuby.
Dostane ho jeden ze zamestnancu a ja si ho radne pred tim otestuji. Dame tak po dlouhe pauze zase Skodovce sanci a jsem vazne moc zvedavej.

Objednam ho kazdym dnem. Sportline 85x s Maxx atd.

Ta cena sice vychazi vysoko, no jsem zvedav zda a jakou dostaneme slevu (jak se tu neustale pise, ze je to bezne) a zda mi zkusenost s nim tu cenu obhaji.
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 4. 3. 07:41
Vypadá to dobře, spletl bych si to ze strany s Audi Q4 Sportback.
Dini Dini
Dini Dini
Já zvažuju verzi 85 bez X jako auto do mesta a okoli. Nez kupovat Rav4 za 750 to uz mozna radsi ten Enyaq

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze