Škoda převlékla Enyaq do pracovního, přichází jako malá dodávka

2
Škoda převlékla Enyaq do pracovního, přichází jako malá dodávka
Fotografie: Škoda Auto
  • Škoda vyvinula první čistě elektrickou užitkovou verzi modelu Enyaq, ovšem pouze pro fleetové zákazníky v Británii
  • Enyaq Cargo nabízí dojezd až 565 km, rychlé nabíjení a odolný nákladový prostor

Škoda Auto, konkrétně její britská odnož, ukázala velmi zajímavou novinku s názvem Enyaq Cargo. Cílí výhradně na fleetové zákazníky a míří do segmentu lehkých užitkových vozů.

Škoda Enyaq Cargo
Škoda Enyaq Cargo

Užitkový Enyaq vznikl ve spolupráci s britskou firmou Strongs Plastic Products Ltd, specialistou na přestavby, a ve finální podobě odpovídá všem požadavkům britského úřadu DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency) na registraci jako LCV (light commercial vehicle). O reálném nasazení pak svědčí, že 70 kusů už jezdí ve službách National Grid Energy Distribution.

Základem verze Cargo jsou přitom modely Enyaq 85 a 85x SportLine, které nabídnou dojezd až 565 km dle WLTP a DC nabíjení (10–80 % za cca 28 minut). Elektromobil se pak od běžné verze odlišuje tím, že nabízí odolný nákladový prostor z lehkých plastů a oddělenou kabinu pro maximální bezpečí.

Škoda Enyaq Cargo
Škoda Enyaq Cargo

Pokud vás Enyaq Cargo zaujal, máme špatnou zprávu – v České republice se tento model, minimálně prozatím, oficiálně prodávat nebude. Škoda jej totiž nabízí výhradně fleetovým zákazníkům ve Velké Británii, kde byl i celý projekt vyvinut a jak jsme již uvedli, také schválen tamním úřadem DVSA. Je však možné, že se na českých silnicích někdy s nějakým individuálně dovezeným vozem přeci jen potkáme.

Překvapivě příznivá je pak samotná cena přestavby – ta začíná v přepočtu na zhruba 63 000 Kč včetně DPH. Jistě se na tom ale projevuje i to, že úprava není nijak složitá – zahrnuje jen lehkou a odolnou plastovou vestavbu, oddělení kabiny pevnou přepážkou a optimalizaci nákladového prostoru pro běžný pracovní provoz.

Škoda Enyaq Cargo
Interiér vozu Škoda Enyaq Cargo

A pokud vás zajímá, jak si elektromobily vedou v náročném režimu kurýrní dopravy, mám pro vás tip na zajímavé testy od našeho kolegy Marka Tomíška. Ten otestoval například elektrickou dodávku elBlesk EV48 Van, stejně jako Volkswagen ID. Buzz Cargo, kde se věnuje tomu, jaké je to být kurýr po předvánoční Praze a nabízí zajímavý pohled na každodenní výzvy a výhody elektromobilů v městském provozu.

Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Jako EV ano, ale tohle mě přijde, pardón, trochu blbost. To PV5 mě příjde jako mnohem lepší kauf.
den
den
Jsou tam asi nejake danove ulevy.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze