Elektrická Škoda Octavia už zná své tvary. My je poznáme v září

Mnichovský autosalon 2025
Elektrická Škoda Octavia už zná své tvary. My je poznáme v září
Fotografie: Škoda Auto
  • Škoda Auto chystá silný důvod, proč zajet v září na mnichovský autosalon
  • Představí tam koncept, z nějž vzejde příští, elektrická Octavia Combi
  • Zřejmě dostane nejmodernější koncernovou techniku

Když se v první polovině 90. let 20. století začala připravovat novodobá Škoda Octavia jako první samostatně zkonstruovaný model mladoboleslavské automobilky po jejím spojení s Volkswagenem, měla původně dostat výběhovou techniku ze starého Golfu, podobně jako první generace Seatu Toledo. Nakonec k tomu nedošlo a Octavia vyjela před 29 lety na platformě PQ34, tedy na té nejmodernější technice. Rozhodnutí se stokrát vyplatilo a možná proto se mluví o tom, že i pátá generace stabilního mladoboleslavského bestselleru dostane to nejlepší. Autocar totiž vyzpovídal generálního ředitele Škody Auto Klause Zellmera a dozvěděl se od něj několik zajímavostí o konceptu, který automobilka vystaví na zářijovém mnichovském autosalonu.

Ten totiž ukáže budoucí podobu vozu, který okouzlil české i evropské zákazníky a je dlouhodobě nejprodávanějším modelem značky Škoda. A my si tak konečně budeme moci udělat přesnější představu o tom, kterým směrem se vydá vzhled škodovek pod vedením šéfdesignéra Olivera Stefaniho. Koncept budoucí Octavie totiž podle Zellmera bude „dalším krokem“ a „vyvolá velký rozruch a kontroverzní diskuzi“. Což jsou slova, která jsme ve spojitosti se škodováckým designem dosud neslýchali. Nový vzhled „pomůže dále rozvíjet značku i její hodnoty“, přesto ale „zůstane věrný našim kořenům“, abychom to vyjádřili slovy pana Zellmera.


Dalším námětem k přemýšlení je, zda Octavia skutečně už dostane zcela novou elektrickou platformu SSP. Její architektura se totiž pro nízké kompaktní modely hodí mnohem lépe, než stávající MEB, stvořená spíše pro zvýšené crossovery a SUV. Zároveň SSP nabídne automatizované řízení, které je jednou z technologických ambicí Škody Auto.

Vývoj modelu zatím není zdaleka u konce, se zahájením prodeje se počítá až koncem aktuální dekády. Není vyloučeno, že znovu dojde na již několikrát osvědčenou strategii „Octavia Classic“, kdy bude vedle nové generace, v tomto případě elektrické, pokračovat prodej aktualizované stávající se spalovacími motory. Tiše totiž padl záměr s nimi v roce 2030 skoncovat. Takže se i po tomto datu budeme na trhu setkávat s benzinovými škodovkami, což se týká i modelů Fabia, Scala a Kamiq. Každopádně datum ukončení vývoje spalovací platformy MQB dosud nepadlo. V plánu je rovněž návrat Octavie PHEV. Značka však musí ještě zapracovat na výrobních nákladech elekromobilů. Ty se prý už nyní blíží cenové paritě, avšak nákladová parita je zatím daleko.

Dočkali jsme se rovněž komentáře k rozšiřování výrobního programu. Ten napřesrok obohatí historicky největší, sedmimístný model, který dosud nemá jméno a interně je označován Space BEV. Tím značka dosáhne vrcholu svého porftolia a další rozšiřování je podle Zellmera nepravděpodobné. To se bohužel týká i emotivních verzí typu kupé či kabriolet, které Škoda v minulosti rovněž nabízela. Automobilka rovněž neuvažuje o návratu užitkových modelů. Dočkat bychom se ovšem naopak měli návratu jiného modelu, který ve své době překvapil a de facto změnil celou nabídku. Řeč je o Yetim, tedy malém plnopohonném SUV, jaké Škodě Auto momentálně chybí. Jenže to jsou zatím jen úvahy. Reálnější obrysy však má možnost, že by do Evropy podíval některý z indických modelů, například Kushaq. Každopádně se máme nač těšit.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze