Hyundai se odvázal. Předvedl cyberpunkový koncept jako z lega

Mnichovský autosalon 2025
Hyundai se odvázal. Předvedl cyberpunkový koncept jako z lega
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Hyundai do Mnichova nepřivezl žádnou sériovou novinku
  • Pochlubil se však propracovaným konceptem Three
  • Ten má značku zavést do nového segmentu

Hyundai představil na mnichovském autosalonu netradiční Concept Three, který podle samotné značky představuje poupravenou verzi designového jazyka Art of Steel. Jeho úkolem je také oznámit světu, že podznačka elektrických modelů Ioniq se chystá vstoupit do segmentu, kde dosud chyběla, tedy mezi menší, kompaktní hatchbacky. Vybrala si k tomu velmi netradiční formu, kterou nazvala Aero Hatch a která tradiční proporce hatchbacků přeskládává do nových, překvapivých úhlů a souvislostí. Pokud ovšem máte pocit, že jste něco podobného už viděli, máte pravdu. Téměř stejně totiž vypadal sportovně laděný Hyundai Veloster z roku 2011, který se prodával i u nás, bok po boku civilnějšího modelu i30.

Hyundai Concept Three: Překvapivý předobraz budoucího Ioniq 3

Pokud vás zajímá, jak budou vypadat menší elektrické vozy této korejské značky, pak čtěte dál. Přinášíme totiž první pohled na Hyundai Concept Three, což je předobraz chystaného Hyundai Ioniq 3.

Nečekané sportovní pojetí

O Hyundai Ioniq 3 se předpokládalo, že to bude crossover, tedy spíše kříženec hatchbacku a malého SUV. Dalo se říct, že by to měla být taková elektrická obdoba například Bayonu, tedy auto segmentu B crossover. Ale tento koncept, který je předobrazem právě Ioniqu 3, mě osobně hodně překvapuje, protože tohle jsme opravdu nečekali.

Hyundai z budoucnosti! Tohle je studie Concept Three.

Když se na auto podíváte, vypadá hodně sportovně a je poměrně nízké, takže o tom, že by to byl kříženec s SUV, nemůže být ani řeč. Spíše by to šlo vidět jako kříženec hatchbacku a coupé, podle toho, jak je to tvarované. Ve výsledku to není zas až tak blízko coupé, je to trochu iluze, ale k tomu se dostaneme později.

Příď vozu

Příď tohoto vozu je hodně nízká a klínovitá, trochu připomíná faceliftovaný Hyundai Ioniq 6, který také dostal nižší příď s takovými nižšími světlomety. Když se na to podíváme, je pod hranou kapoty taková tenká štěrbina, kde jsou podlouhlé světlomety a uprostřed vidíme takové pixely, které jsou typické pro vozy Hyundai. Přední nárazník je celkem čistě tvarovaný, bez nějakých výrazných kudrlinek a opět zde je takové schéma pixelů.

Udržitelné materiály

Co se týče materiálů, tohle auto ukazuje na udržitelné materiály, což je například právě ten lem blatníku, který pokračuje do spoileru a na první pohled je vidět, že je to nějaký recyklovaný plast. Uvidíme, jak bude vypadat potom sériová verze, protože ta se samozřejmě určitě bude lišit a záleží na tom, jak hodně se bude lišit.

Myslím si, že ta základní silueta by měla zůstat plus minus stejná, včetně toho tvaru kapoty, tam bych nečekal, že se bude něco zásadně lišit, ale pravděpodobně se bude lišit ta přední část, protože zde není žádná výrazná větší plocha světlometů, což samozřejmě na sériovém autě musí být, i když současné technologie umožňují udělat poměrně malé světlomety.

Pohled z boku

Z boku vidíme velká kola, která samozřejmě vypadají typicky pro studii. Ta barva trochu koresponduje s barvou interiéru, ale není to taková úplně zelenožlutá, jako vidíme v interiéru nebo na sklech, ale je to něco mezi do stříbrna do zlata, těžko říct, jak to nazvat. Zároveň jsou zde šedé části aerodynamicky tvarovaných kol, která jsou jako u závodního auta, což znamená s velkou maticí uprostřed. To samozřejmě v sériovém autě čekat nemůžeme, stejně tak semislicky pneumatiky a velmi široká kola.

Krásně je zde vidět ten lem blatníku z plastu, který už strukturou naznačuje, že jde o recyklovaný plast a pokračuje v práh, který je ze stejného materiálu. Co se týče designu, ten je ve stylu Art of Steel, jak to Hyundai nazývá, a má to připomínat ohýbání ocelových plechů. Hodně zde vidíme zaoblené plochy, nejvíc je to pak vidět vzadu, ale zároveň zde vidíme poměrně výrazné střihy.

Je zde zajímavý detail přechodu mezi blatníkem a dveřmi, protože jednak je zde netradiční úhel, který je vlastně pokračováním úhlu A sloupku a pokračuje ve stejném úhlu až k blatníku. Druhá věc je, že je zde jinak zakřivená vrchní část, tedy blatník a jinak zakřivené dveře. Jsem hodně zvědavý na to, jak tohle bude vypadat na sériovém voze, jestli tento zajímavý detail tam zůstane.

Virtuální zrcátka a designové prvky

Zde máme virtuální zpětná zrcátka, to není nic nového, je to něco, co známe už z jiných vozů Hyundai Ioniq. Všechny, které se vyrábí, umožňují virtuální zpětná zrcátka, která zlepšují aerodynamiku. Zde je to samozřejmě jinak designově udělané, je tam nějaký LED proužek a jsou určitě menší, než umožňuje mít sériová verze.

Když se posuneme dál, opět máme ten ohýbaný plech, je to stejný oblouk po celé délce dveří. Zde je asi nejvíc vidět ten přístup Art of Steel, kde je jakoby plech, který je zahrnutý směrem k zadnímu oknu. Tohle je vlastně prvek, který se objevuje po celém autě, ale podle mě je zde nejvýraznější.

Zadní část vozu

Zadní blatník máme ve stejném materiálu, je vystouplý, myslím si, že reálně na sériovém autě nebude tak hodně vystouplý. Když se dostáváme k té svažující se zádi, která je hatchbackovitá, ale vypadá více svažující opticky, než reálně je, tak si neodpustím poznámku, že mi to trochu připomíná Ioniq první generace.

Ten první masově vyráběný elektromobil Hyundai, který se u nás prodával, byl liftback fastback a měl takovou svažující se záď a aerodynamickou hranu na zádi. Ta je zde zvýrazněná ještě spojlerem, takovou hranou, která samozřejmě na sériovém autě bude určitě vypadat jinak. Jsem na to zvědavý, jak se s tím designéři popasovali a jak to bude vypadat.

Pod tím, co vytváří zajímavý tvar, je takový pixelový pásek, opět pixelová světla, jak jsme na vozech Hyundai Ioniq zvyklí. Je zde velký nápis Ioniq, ten pravděpodobně na sériovém autě bude o něco menší. Máme zde poměrně výrazný difuzor ze stejného materiálu jako přední spoiler, lemy blatníků i prahy. Samozřejmě na sériovém autě bude rozhodně menší.

Avatar Mr. Pix

Na tomto autě je použitý avatar, podobně jako má Instaroid, ale ten avatar se jmenuje jinak a jmenuje se Mr. Pix. Ten Mr. Pix se objevuje na různých detailech, zejména v interiéru, ale zde je taková mřížka přišroubovaná šrouby, kde je hvězdicový tvar, ale u třech z nich je malinký Mr. Pix. To je zajímavý vtípek designérů, protože tohle je koncept tři, takže ta trojka značí, že na třech šroubech je ten Mr. Pix, tedy avatar symbolizující tohle auto.

Střešní anténka je také zajímavým detailem. Jednak je tam opět světelný proužek diodový, jako máme na zpětných zrcátkách. Ale co je zajímavé, že ta anténka má obrácené tvarování, než se běžně používá. Myslím si, že to u sériového modelu takhle nebude, že to bude otočené, ale je to zajímavý vtipný detail.

Interiér konceptu

Když se podíváme do interiéru, ten je, jak jsme zvyklí ze studií, což znamená, že je jasné, že v sériovém autě to bude vypadat úplně jinak, protože takhle by to ani nesplňovalo technické předpisy, aby to mohlo jezdit na silnici. Nicméně je to zajímavý designerský koncept.

Hyundai Concept Three

Část dveřní výplně je v podstatě hliníková pěna, která by měla být lehká a zároveň pevná, že by měla vystužovat konstrukci dveří. Zadní dveře se otevírají dozadu, myslím si, že tohle na sériovém autě nebude, i když třeba to tak dopadne a bude to další auto, které má podobně otevírací dveře jako BMW i3, Mazda MX-30 a podobně.

Hyundai Concept Three

V interiéru jsou použité recyklované materiály a ten interiér je trochu v duchu toho, co známe z vozů Hyundai Ioniq. Je variabilní, ale je to prostě jen studie. Když je to otevřené, tak to není taková křiklavá zelenožlutá, jako to vypadá zvenku, když jsou okna a dveře zavřená, protože ta okna jsou zelenožlutá a přes okna to vypadá jinak. Je to kombinace světle žluté a šedé.

Očekávání od sériové verze

Jsem osobně zvědavý na to, jak bude sériová verze vypadat. Ten exteriér si myslím, že základ by měl být minimálně podobný, myslím si, že ta silueta Ioniq 3 bude velmi podobná tomuhle, že se budou lišit spíše detaily právě v podobě nárazníků, lemů blatníků a samozřejmě kol, ale ten interiér očekávám úplně jiný a výrazně konvenčnější.

Co se týče rozměrů, zatím nemáme žádný náznak, jenom že by to mělo být auto, které bude spadat do segmentu B. Myslím si, že všichni, kdo máme rádi elektromobily Hyundai, jsme napnutí, jak bude vypadat potom ta sériová verze a jak vlastně velké to auto bude.

To byl první pohled na Hyundai Ioniq 3, respektive Concept Three, protože to je předobraz Ioniqu 3, jehož sériová verze se teprve ukáže. Bude zajímavé sledovat, co z tohoto konceptu na sériové verzi zůstane a co bude jinak.

Diskuze ke článku
Jan Liška
Jan Liška
Sorry škodovko, ale tohle Hyundai je fakt super moderní design. Aspoň tedy zvenku, ten vnitřek nechápu. Z "Oktávie" a Epiqu jsem trochu rozpačitý, přiznám se. Já vím, design je subjektivní a sériové auto stejně bude vypadat jinak...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze