Škoda Octavia bude elektromobil, nadupané BMW XM a lidový elektromobil Citroen

fNews #194
Škoda Octavia bude elektromobil, nadupané BMW XM a lidový elektromobil Citroen
Fotografie: Citroën
  • Příští generace vozu Škoda Octavia už bude jen jako elektromobil
  • BMW M představilo nadupané SUV, které nabídne až 750 koní
  • Citroen Oli ukazuje, jak bude vypadat udržitelná mobilita

Vítejte u 194. dílu fNews, tedy pořadu, ve kterém každý týden shrnujeme nejzajímavější novinky z elektromobility. Tentokrát se podíváme na budoucí plně elektrickou Octavii, nadupané hybridní SUV od BMW a studii lidového elektromobilu od Citroenu.

fNews #194 – Škoda Octavia bude elektromobil, nadupané BMW XM a lidový elektromobil Citroen

Podcast v audio formě

Dnes začneme v Česku u nejprodávanějšího modelu na našem trhu. Objevily se totiž informace o tom, že příští generace Octavie bude už jen elektrická. Měla by se objevit v roce 2026 a být postavená na nové elektrické platformě SSP, která nahradí současnou MEB. Zatím nevíme, jak bude vypadat, ale je jasné, že vyjede až po sedmimístném SUV, takže ponese nový designový jazyk, který se ukázal na studii Vision 7S. O technice také mnoho nevíme, ale mluví se o bateriích s kapacitou až 89 kWh, což by znamenalo solidní dojezd. Těšíte se na elektrickou Octavii s novým designovým jazykem?

Za další novinkou se podíváme do Německa. BMW M totiž představilo nadupané SUV s označením BMW XM. Jde o první plug-in hybrid divize M. Základní verze má výkon 650 koní, který dává dohromady benzínový osmiválec o výkonu téměř 500 koní a skoro 200koňový elektromotor. Stovku zvládne za 4,3 sekundy a rozjede se až na 270 kilometrů v hodině! Později ale dorazí ještě silnější verze, která přidá dalších téměř 100 koní.

Nakonec se podíváme na koncept udržitelného lidového elektromobilu značky Citroen. Ta totiž s novým logem představila i svoji novou identitu, kterou je návrat ke kořenům, kdy vyráběla jednoduché lidové automobily. A právě tímto směrem míří studie Citroën Oli mezi elektromobily. Nesnaží se ohromit výkonem, ale i díky nízké hmotnosti okolo jedné tuny ujede na 40kilowatthodinovou baterii až 400 kilometrů. To tedy znamená spotřebu 10 kWh/100 km. Podle mě vede cesta k udržitelnosti osobní mobility právě tímto směrem.

Aby vám neunikla žádná novinka, můžete sledovat fDrive.cz na sociálních sítích Facebook, Twitter a Instagram, případně odebírat náš kanál novinek v aplikaci Telegram.


Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze