Síla Tesly! Gepardí mód Tesle přidal 47 koní pouhou aktualizací

12
Síla Tesly! Gepardí mód Tesle přidal 47 koní pouhou aktualizací
Fotografie: tesla.com
  • Softwarové aktualizace, které upravují výkon či jiné prvky auta, jsou velkou výhodou Tesly
  • Maximální výkon vyrostl ze 777 na 824 koní

Tesla si v minulosti už několikrát pohrávala s myšlenkou, že bude mít ve svých vozech režim „Gepard“. O co jde? O ještě lepší zrychlení z klidu.

Při porovnání výsledků před a po aktualizaci, která přinesla „Cheetah mód“, je patrné, že nový mód zvýšil výkon vozidla. Maximální výkon před aktualizací byl 580 kW (777 koní), zatímco po aktualizaci 614 kW (824 koní). Jde tedy o rozdíl 47 koní. Díky nové aktualizaci vystřelí Model S na 96 km/h za 2,41 sekundy, což je zlepšení o 0,06 sekundy.

Aktualizaci je dostupná pro Model S Raven. Opět se ukazuje, v čem je Tesla jedinečná. Softwarově zvýšit výkon o 47 koní je něco, co jiné automobilky neumí. A otázkou je, zda to v dohledné době budou umět.

Technické parametry Tesla Model S Performance

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 970 × 2 037 × 1 445 mm, 2 316 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon580 kW, 789 koní, točivý moment: 1 140 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: Supercharger, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 639 km
Cena od2 655 200 Kč
Diskuze ke článku
DoDo
:-o neskutečné, famózní, neuveritelné... 0,06s? Hned si to zkusím změřit. Jen doufám, že za tu aktualizaci zase nebudou chtít balík... Za každou 0,01s jsem ochoten dát maximálně 5tis 😋
Oleg
Autore, nebuďte naivní jak děcko :-) Samozřejmě že optimalizovat cykly e-motoru umí každý výrobce, ale proč by dělali aktualizace na výkon, když mají vyladěno na dojezd (ano, takové updaty už byly jinde než v Tesle, stačí se orientovat) nebo na spotřebu? Pak má Tesla největší rozpory mezi papírovými hodnotami než v reálu - u nás se tomu říkávalo lež, dnes přijatelný marketing. Třeba takový Hyundai by mohl samozřejmě aktualizovat výkon motorů, ale to už by Tesle nenatrhl zadek právě spotřebou a dojezdem. Výkon je úmyslně nastavený jako užitkové a ne sportovní auto... Trošku méně předpojatosti autore a více objektivity když už se pokládám za "odborníka" ;-)
Joshik
No já nevím, já jsem si nechal pouhou softwarovou cestou zvýšit výkon svého čadivého dieselu z 66 na 78kW už před deseti lety. Sice to nebylo online ale šlo to.
Samozřejmě větší akcelerace, větší spotřeba, ale to bude u té Tesly asi stejné.
Jenže počkat, promítne se změna výkonu online i do techničáku? Pokud ne, tak nevím jestli je to legální.
Petr
Samozrejme ze je to legalni jakakoliv uprava a zmena je vzdy soucasti dodatku technickeho prukazu a vzdy musi byt schvalena, pokud se jedna o zasah primo vyrobce.
Ano clanek neni uplne presny, ale stejne tak informace od tesly pro majitele z emailu.
Tesla nema konvencni motor takze zde zcela jiste neplati stejne principy jako u naftovych a benzinovych motoru a software zcela jiste upravuje i baterii. Jedna se o zvyseni okamziteho vykonu po nezbytne nutnou dobu napriklad predjizdeni kdy se spotrebovany vykon navic vyrovnava nasledne napriklad rekuperaci zase v jinem pomeru atd ale nemusi tesla umi vice druhu nahrady energie nez jen podle vykonu.
Ani to zadna jina automobilka pouzivajici klasicke palivo nedokaze ale zcela jiste kazda elektroautomobilka ano a deje se to uz napriklad u toyoty nebo bmw nebo skodovky a celeho vw zcela bezne jen to nejsou tak vysoka cisla. Tesla je sportovni vozidlo tedy ted tyhle zpravy urcite bude prezentovat i porsche jako prvni konkurent tesly v tehle zalezitosti.
Tesla ma obrovsky naskok mozna uz ji nikdo nedozene ale dokonale auto to v zadnem pripade neni ani tisic aktualizaci to nezmeni. Musk & Gates si mohou podat ruce windows taky jede vsude a dokonaly nikdy nebude a ma tunu chyb od zacatku co upravuji aktualizace aby zakryli neco jineho.
Ale to nebylo obsahem clanku.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze