Zatímco evropské schválení k provozu má Rimac Nevera už od loňska, poslední nárazový test, potřebný k americké homologaci, absolvoval teprve nyní. Konkrétně šlo o boční náraz do sloupu rychlostí 32 km/h, tedy vůbec nejnáročnější součást programu, tvořeného počítačovými simulacemi i praktickými crashtesty podle lokálních předpisů (americké se od evropských poněkud liší). Při ní se totiž totiž láme nejen pomyslný chleba, ale často i důležité nosníky karoserie. Nevera však odolala a po nárazu šly dokonce i otevřít dveře. Je to velký úspěch pro mladou chorvatskou automobilku.
Zdá se tedy, že se v praxi potvrzují slova Mateho Rimace, který o svém vytouženém elektrickém dítěti hovoří jako o nejtužším sériově vyráběném voze světa. Torzní tuhost 70 000 Nm/° totiž reprezentuje téměř dvojnásobnou hodnotu proti obvyklému průměru u konkurenčních supersportů (40 000 Nm/°). Je to výsledek vývoje karbonového monokoku s neustálými podrobnými simulacemi nárazů a zátěže. Například střecha unese trojnásobek hmotnosti celého vozidla. Díky tomu elektrický hypersport zvládl veškeré nástrahy náročného programu, během nějž vystavil testovací figurínu přetížení až 41G a narážel rychlostmi až 80 km/h. Ve všech oblastech dosáhl nejlepšího hodnocení a aktuálně nejrychlejší auto světa se může vydat na trh.
Rimac Nevera
Rozměry | 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg |
---|---|
Výkon | 1 407 kW |
Baterie | 120 kWh, CCS Combo, Mennekes |
Dojezd | 490 km (WLTP) |