Registrace elektromobilů v Česku se za duben zvýšily, ale stále vedou plug-in hybridy

Registrace elektromobilů v Česku se za duben zvýšily, ale stále vedou plug-in hybridy
Fotografie: Škoda Auto
  • V prvních třech měsících registrace elektromobilů proti loňsku klesly
  • Za duben se téměř vrátily na úroveň z loňského roku
  • Od začátku roku vedou plug-in hybridy a v dubnu svoji pozici potvrdily

V prvních třech měsících letošního roku byly registrace elektromobilů v Česku ve srovnání s loňským rokem výrazně nižší. V dubnu ale čísla dle statistik SDA ve srovnání s předchozími třemi měsíci vzrostla a téměř vyrovnala loňský duben, byť se letošní počet registrací zastavil o několik vozů níže. Pokračuje ale trend, který začal letos v lednu, že plug-in hybridy v registracích „aut do zásuvky“ u nás převládají. A právě v dubnu byla převaha plug-in hybridů výrazná.

Pokud se podíváme na samotné elektromobily, které se registrovaly v dubnu, bylo jich celkem 190, zatímco v březnu jen 78, takže z tohoto pohledu je to výrazné zlepšení. V dubnu loňského roku se ale v Česku registrovalo 198 nových elektromobilů, takže meziročně jde o mírný pokles. Letos v dubnu si tradičně nejlépe vedla domácí Škoda Auto se 49 registracemi nových elektromobilů. Jelikož si ale první zákazník svůj Enyaq iV převzal až v květnu, stále většina z těchto vozů patřila spíše mezi předváděcí vozy. K zákazníkům šlo pouze 9 vozů Škoda Citigo-e iV a zbylých 40 byly právě Enyaqy. Na druhém místě skončil Volkswagen se 42 nově registrovanými elektromobily a třetí Mercedes-Benz se 17 plně elektrickými vozy.


Za celé 4 měsíce od začátku roku se pak registrovalo 753 nových elektromobilů, což je ale ve srovnání s loňskými 1 053 vozy znatelný pokles. Ten je ale nejspíše způsobený čekáním na příchod nových modelů, respektive na to, až se začnou dodávat zákazníkům. Mezi značkami vede také domácí Škodovka před německým Volkswagenem a americkou Teslou. Bez registrací Enyaqů by ale Škodovka první nebyla. Citigo-e iV totiž zaznamenalo pouze 55 registrací od začátku roku, takže by domácí automobilka byla až za Volkswagenem, Teslou a Hyundai, který má na čtvrtém místě 81 vozů.


Nových plug-in hybridů se zaregistrovalo od začátku roku 1 324, přičemž většina byla se spalovacím motorem na benzín a 105 z nich byly Mercedesy s naftovým motorem. Ten i s benzínovými variantami plug-in hybridů zaznamenal 184 registrací a je na druhém místě za domácí Škodou, která jich má na kontě 486. Na třetím místě je pak SEAT se 159 registrovanými plug-in hybridy a stejné je i pořadí značek, když sečteme auta do zásuvky celkově. Těch se celkem od začátku roku v Česku registrovalo 2 077, což není špatné číslo. Ostatních alternativních pohonů bylo mnohem méně, konkrétně na LPG jezdí 483 vozů z nově registrovaných a na CNG pouze 201.


Je tedy vidět, že čeští zákazníci dávají přednost plug-in hybridům před plně elektrickými modely. Otázkou ale je, zda tento trend přetrvá, i když na trh přijdou očekávané novinky. Po květnu budeme moci zhodnotit, co s tím udělal začátek prodeje Enyaqu iV a následně přijdou například vozy Hyundai Ioniq 5 nebo Kia EV6, které nabízí velmi zajímavý poměr cena/výkon. Zůstanou plug-in hybridy na špici, nebo se tam vrátí elektromobily? O svůj názor se s námi můžete podělit v diskuzi.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze