Registrace nových aut v Česku se prudce propadly, elektromobily rostly

Registrace nových aut v Česku se prudce propadly, elektromobily rostly
Fotografie: skoda-auto.cz
  • Registrace nových automobilů se v dubnu propadly o 53,4 %
  • Počet registrovaných elektromobilů stoupl více než trojnásobně na 198 kusů
  • V registracích vedly značky Škoda a Tesla, s velkým odstupem byl třetí Hyundai

Registrace nových aut za duben v Česku zaznamenaly v důsledku opatření proti koronaviru historický meziroční propad o 53,4 %. Elektromobily a elektrifikované vozy ale naopak pokračují v růstu, který započal už v prvním kvartálu. Celkově se tak výrazně zvyšuje podíl alternativních pohonů na trhu. Vyplývá to z dat, která zveřejnilo Sdružení dovozců automobilů.

O poklesu prodejů automobilů a růstu elektrifikovaných vozů za první kvartál jsme již psali. Tam se ale problémy spojené s novým typem koronaviru projevily poměrně malou měrou, tak jsme byli zvědaví, co bude s trhem v dubnu. Registrace nových osobních vozů za čtvrtý měsíc se skutečně propadly na 10 679 kusů z loňských 22 921.

V registracích elektromobilů dominovaly Škoda a Tesla

Naopak elektromobily i přes tento historický pokles naopak zaznamenaly růst. Z loňských 64 nově registrovaných elektromobilů za únor to bylo 198 elektrických vozů za stejné období letos. Je to tedy nárůst o více než trojnásobek a ve značkách dominovala Škoda s Teslou v těsném závěsu. Na třetím místě s obrovským odstupem byl Hyundai, který ve srovnání s předchozími měsíci zaznamenal velký propad v elektromobilech. Podívejme se na výsledky značek přehledně v tabulce.

Značka Počet vozů za duben 2020 Počet vozů za 1-4 2020
Škoda 77 534
Tesla 71 185
Hyundai 14 166
Renault 8 28
Nissan 8 19
Jaguar 4 10
Volkswagen 2 26
Audi 2 21
BMW 2 20
Mercedes-Benz 2 11
Mini 2 9
Smart 2 6
Porsche 2 3
Kia 1 11
Opel 1 2
DS 0 2

Velkým úspěchem jsou tyto výsledky hlavně pro Teslu, která se na poli elektromobilů již druhý měsíc po sobě drží v těsném závěsu za domácí Škodovkou, která prodává opravdu lidový elektromobil. Citigo e iV totiž těží nejen z toho, že jde o domácí automobilku (byť se vyrábí v Bratislavě), ale i z nízké ceny jednoduchého a malého auta. Ostatní značky s výjimkou Tesly jsou s čísly registrovaných vozů daleko za Škodovkou.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze