Registrace nových aut za duben v Česku zaznamenaly v důsledku opatření proti koronaviru historický meziroční propad o 53,4 %. Elektromobily a elektrifikované vozy ale naopak pokračují v růstu, který započal už v prvním kvartálu. Celkově se tak výrazně zvyšuje podíl alternativních pohonů na trhu. Vyplývá to z dat, která zveřejnilo Sdružení dovozců automobilů.
O poklesu prodejů automobilů a růstu elektrifikovaných vozů za první kvartál jsme již psali. Tam se ale problémy spojené s novým typem koronaviru projevily poměrně malou měrou, tak jsme byli zvědaví, co bude s trhem v dubnu. Registrace nových osobních vozů za čtvrtý měsíc se skutečně propadly na 10 679 kusů z loňských 22 921.
V registracích elektromobilů dominovaly Škoda a Tesla
Naopak elektromobily i přes tento historický pokles naopak zaznamenaly růst. Z loňských 64 nově registrovaných elektromobilů za únor to bylo 198 elektrických vozů za stejné období letos. Je to tedy nárůst o více než trojnásobek a ve značkách dominovala Škoda s Teslou v těsném závěsu. Na třetím místě s obrovským odstupem byl Hyundai, který ve srovnání s předchozími měsíci zaznamenal velký propad v elektromobilech. Podívejme se na výsledky značek přehledně v tabulce.
Značka | Počet vozů za duben 2020 | Počet vozů za 1-4 2020 |
---|---|---|
Škoda | 77 | 534 |
Tesla | 71 | 185 |
Hyundai | 14 | 166 |
Renault | 8 | 28 |
Nissan | 8 | 19 |
Jaguar | 4 | 10 |
Volkswagen | 2 | 26 |
Audi | 2 | 21 |
BMW | 2 | 20 |
Mercedes-Benz | 2 | 11 |
Mini | 2 | 9 |
Smart | 2 | 6 |
Porsche | 2 | 3 |
Kia | 1 | 11 |
Opel | 1 | 2 |
DS | 0 | 2 |
Velkým úspěchem jsou tyto výsledky hlavně pro Teslu, která se na poli elektromobilů již druhý měsíc po sobě drží v těsném závěsu za domácí Škodovkou, která prodává opravdu lidový elektromobil. Citigo e iV totiž těží nejen z toho, že jde o domácí automobilku (byť se vyrábí v Bratislavě), ale i z nízké ceny jednoduchého a malého auta. Ostatní značky s výjimkou Tesly jsou s čísly registrovaných vozů daleko za Škodovkou.