Rok 2020 bude jeden z nejsilnějších, co se počtu nových elektromobilů týká. V minulosti se také zmiňovalo, že právě letošek bude pro elektromobilitu zlomový. Pojďme se podívat, na jaká elektrická auta se můžeme těšit.
Na jaké elektromobily se můžeme těšit letošní rok?
Škoda Citigo iV
Začneme tak trošku netradičně. Škodou Citigo iV. Ta se světu představila minulý rok a na českých silnicích ji už můžete potkávat. Zmiňuji ji ze dvou důvodů. Prvním je, že na tento elektromobil stále čeká spousta zákazníků, druhým je, že jde o nejprodávanější elektromobil na českém trhu. Citigo iV má baterii o kapacitě 36,8 kWh a papírový dojezd je 252 kilometrů dle WLTP. Za první elektromobil od Škody Auto zaplatíte téměř 480 tisíc korun.
Jaký je první elektromobil od Škody v každodenním životě? Test ŠKODA CITIGOe iV (4K)
Technické parametry Škoda Citigo iV (2019)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 597 × 1 645 × 1 481 mm, 1 235 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 61 kW, 80 koní, točivý moment: 212 Nm |
Baterie | 36,8 kWh (32,3 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 40 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,8 kWh / 100 km, dojezd: 252 km |
Cena od | 499 900 Kč |
Peugeot e-208
Od Škody Auto přejdeme do Francie k autu, které má téměř dvojnásobnou cenovku. Jedná se o elektrický Peugeot 208. Ten se světu představil na ženevském autosalonu minulý rok. Má motor o výkonu 136 koní a 260 Nm točivého momentu. Na výběr je ze tří jízdních režimů: eko, normal a sport. Zrychlení z klidu na sto km/h při aktivovaném sportovním módu je za 8,1 sekundy. Ve výbavě je i tepelné čerpadlo, díky kterému si auto můžete dopředu vytopit přes aplikaci MyPeugeot.
V útrobách je baterie o kapacitě 50 kWh. Dojezd dle cyklu WLTP činí 340 kilometrů. Baterie má záruku 8 let, případně 160 000 km, kdy baterie nespadne pod 70 procent kapacity. Z klasické domácí zásuvky se Peugeot 208 nabije za 16 hodin. Využitím třífázové nabíječky jde o hodin pět. V případě rychlonabíjecí stanice se vám baterie nabije do 80 procent za 30 minut. V České republice cena startuje na 870 tisících Kč.
Peugeot v Ženevě ukázal krásnou e-208
Technické parametry Peugeot e-208
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 055 × 1 745 × 1 430 mm, 1 455 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min |
Baterie | 50 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,5 kWh / 100 km, dojezd: 362 km |
Cena od | 850 000 Kč |
Volkswagen ID.3
Ještě chvíli zůstaneme v podobném segmentu. Proti Peugeotu 208 půjde Volkswagen ID.3. První elektromobil z rodiny ID se představil na frankfurtském autosalonu a na český trh má zamířit již letos v létě. Volkswagen ID.3 se bude nabízet ve třech sadách akumulátorů s různou kapacitou – velká sada akumulátorů (77 kWh), střední sada akumulátorů (58 kWh) a malá sada akumulátorů (45 kWh). Dojezd dle metodiky WLTP činí od 330 do 550 kilometrů. Nejvyšší výkon ID.3 je 150 kW s maximálním točivým momentem 310 Nm. Díky tomu bude elektrická novinka schopna vyvinout rychlost až 160 km/h. V první vlně bude k dispozici verze First Edition. V útrobách bude prostřední kapacita baterie a dojezd dle WLTP je až 420 kilometrů.
Na Volkswagen ID.3 jsme se podívali ještě před frankfurtským autosalonem
Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km |
Cena od | 1 498 900 Kč |
MINI Cooper SE
Na MINI se čekalo poměrně dlouho a zrovna u něj nabídnout elektrický pohon dává velký smysl. Pokud navíc porovnáme spalovací a elektrickou variantu se stejným výkonem a výbavou, je cenový rozdíl minimální. Elektrické MINI má baterii o kapacitě 32,6 kWh a papírový dojezd dle cyklu WLTP 232 kilometrů. Výkon 184 koní se posílá na přední kola a koupit si ho můžete už za 882 700 Kč. Podrobný redakční test vám přineseme už brzy.
MINI Cooper SE: podívali jsme se na první elektromobil této britské značky
Technické parametry MINI Cooper SE
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 845 × 1 727 × 1 432 mm, 1 365 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 135 kW, 184 koní, točivý moment: 270 Nm |
Baterie | 32,6 kWh (28,9 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15 kWh / 100 km, dojezd: 233 km |
Cena od | 971 100 Kč |
Tesla Model Y
Od městských aut přeskočím do segmentu s vyšší světlou výškou. Tesla Model Y je čtvrtým elektromobilem v nabídce americké automobilky. Papírový dojezd společnost nedávno zvedla na 500 kilometrů. K dispozici je verze Performance a Long Range. Prvně jmenovaná zrychlí z klidu na 96 km/h za 3,5 sekundy a uvést zvládne až sedm lidí. První zákazníci už vůz mají v garážích a ostatní se dočkají brzy.
Technické parametry Tesla Model Y Long Range Dual Motor
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 003 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 324 kW, 441 koní, točivý moment: 493 Nm |
Baterie | 78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 542 km |
Cena od | 1 284 900 Kč |
Ford Mustang Mach-E
Opomenout nemůžete ani první elektromobil od Fordu. Už samotný název budil a stále budí spoustu rozpaků. To dnes necháme stranou a povíme si, že elektrický Mustang budeme moci nabíjet výkonem 150 kW. Největší kapacita baterie, kterou si můžete do Mustangu Mach-E pořídit, je 93 kWh. V kombinaci s pohonem zadních kol by tato verze měla dle WLTP zvládnout více jak 300 mil (482 kilometrů) na jedno nabití.
Kombinovaný výkon je 337 koní a 565 Nm točivého momentu. V roce 2021 dorazí i varianta GT, která nabídne 465 koní a 830 Nm. Cena v České republice startuje na 1,3 milionech korun. Verze s pohonem všech kol už atakuje hranici 1,5 milionu. První modely ponesou název First Edition. Budou mít více sportovní design, výbavu navíc, ale také vyšší cenu, která přesahuje hranici 1,8 milionu Kč.
Technické parametry Ford Mustang Mach-E RWD SR
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 713 × 1 881 × 1 625 mm, 2 047 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 198 kW, 269 koní, točivý moment: 430 Nm |
Baterie | 75,7 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 115 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 440 km |
Cena od | 1 458 900 Kč |
Audi e-tron Sportback
Zmínit bychom se měli také o Audi e-tron Sportback. Jde o hezčího sourozence Audi e-tron. Silnější e-tron Sportback má v útrobách 95kWh baterii. Maximální výkon je 400 koní a dojezd dle WLTP činí až 446 kilometrů. I maximální nabíjecí výkon je stejný jako u Audi e-tron, tedy 150 kW. Při uvedení na trh bude k dispozici i slabší verze. Audi e-tron Sportback 50 quattro bude mít kapacitu baterie 71 kWh. Výkon činí 300 koní a 540 Nm točivého momentu. Tato verze zvládne dle WLTP na nabití ujet 347 kilometrů.
Technické parametry Audi e-tron Sportback (2020) 50 quattro
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 445 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 230 kW, 300 koní, točivý moment: 540 Nm |
Baterie | 71 kWh (64 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 120 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,1 kWh / 100 km, dojezd: 347 km |
Cena od | 1 949 900 Kč |