Soutěže ECO energy Rally Bohemia jsme se účastnili rovnou ve dvou posádkách a průběžně jsme přinášeli reportáže z jednotlivých etap. Můžete se tak podívat na první etapu, která byla pouze přejezdem z Mladé Boleslavi do Liberce s jedním, byť delším, testem pravidelnosti. Druhá etapa již byla rozdělena na dvě sekce a obsahovala 8 měřených úseků. Na ranní a večerní sekci byla rozdělena i třetí etapa, která navíc ze šesti testů pravidelnosti měla tři na uzavřených tratích.
Poslední etapa již obsahovala pouze jednu sekci o délce necelých 112 kilometrů a vedla opět z Liberce do Mladé Boleslavi, kde byla i cílová rampa. Obsahovala čtyři měřené úseky o celkové délce 67,26 kilometrů, z nichž tři byly v běžném provozu a poslední RS byla na uzavřené trati. Šlo o legendární Staroměstskou, kterou jezdí i závodní vozy. A na ní byl předepsaný poměrně vysoký rychlostní průměr, takže bylo potřeba některé zatáčky projíždět opravdu rychle, takže jsme si tuto zkoušku pravidelnosti opravdu užili. Ostatně, podívejte se na video z průjezdu posledními zatáčkami.
V této sekci se již pořadí měnilo jen minimálně. Pouze naše úspěšnější posádka, která se pokoušela o útok na bednu, se nakonec naopak propadla ze čtvrtého na páté místo, zatímco my jsme si upevnili osmé místo. Z absolutního vítězství se tedy radovala posádka Jan Novotný – Petr Jakušev s vozem Peugeot e-208, která za celou soutěž nasbírala pouze 2 601 trestných bodů, takže na 325,34 kilometrech měřených úseků se od ideálního času odchýlili celkem o pouhých 260 sekund, tedy ani ne 4 a půl minuty. To je úctyhodná přesnost!
Velkou ztrátu neměly ani další dvě posádky, Ondřej Hunčovský – Tereza Hunčovská s vozem Škoda Citigo-e iV měli na druhém místě 2 740 trestných bodů a na záda jim dýchala posádka Michal Žďárský – Jakub Nábělek s vozem Kia e-Niro, kteří na druhou posádku ztráceli pouhých 51 trestných bodů, tedy 5,1 sekundy. Takže stupně vítězů byly opravdu těsné! Jelikož všechny vozy v první trojici jsou elektromobily, tak stejně vypadaly i stupně vítězů v kategorii elektromobilů.
Naše posádka, Jana Neubauerová – Jiří Paroubek s vozem Mini Cooper SE, na pátém místě měla nakonec 3 522 trestných bodů, což je také krásný výsledek a my, tedy Marek Tomíšek – Miroslav Tomíšek s vozem Hyundai Ioniq Electric, jsme měli na kontě 7 575 trestných bodů. Ale naším hlavním cílem bylo hodnocení spotřeby, takže tento výsledek v pravidelnosti je pro nás úspěchem.
Pohár značek WRE a kategorie hybridů i „plyňáků“
Letos se vyhodnocoval i pohár značek WRE, a jelikož v něm nestartovali manželé Hunčovští, tak po Peugeotu a Kie připadlo třetí místo Tesle díky posádce Lukáš Hataš – Tereza Němcová s vozem Tesla Model X, kteří byli celkově na čtvrtém místě s 3 182 trestnými body. Kromě poháru značek se vyhodnocovaly i kategorie hybridů a CNG/LPG. V první zmíněné zvítězila posádka Adam Průša – Daniel Průša s vozem Mitsubishi Outlander PHEV, kteří nasbírali celkem 4 463 trestných bodů a byli celkově na šestém místě. V kategorii CNG/LPG pak startovala pouze posádka Karel Dědák – Jiří Dostálek s vozem Škoda Scala G-TEC, které tedy připadlo vítězství. Na kontě měli 12 323 trestných bodů a celkově byli jedenáctí, tedy až za námi.
Kompletní výsledkovou listinu pak naleznete na webu ECO energy Rally Bohemia.