Plán automobilky Volvo ohledně elektrifikace jejích modelů je jasná. Nyní finišují přípravy Polestaru 2, který bude sice prvním elektromobilem značky, nicméně vyvíjený ve sportovní divizi a stane se spíše okrajovým produktem pro vybrané zákazníky. Jde totiž o výkonný prototyp, na kterém si Volvo zkouší technologie elektrických pohonů. Zákazníci si nebudou moci vůz vůbec koupit. Polestar 2 bude nabízen pouze v rámci dvou až tříletého předplatného, které se bude lišit od leasingu tím, že se nebude muset vkládat tučná záloha a na konci nebude žádný doplatek.
Prvním masově nabízeným elektromobilem se tak stane SUV XC 40 a následovat bude XC90. Oba tyto modely by měly být uvedeny do konce desetiletí. Švédská značka přistupuje k elektřině optimisticky, do roku 2025 chce s tímto pohonem prodávat 50 % svých modelů.
Stejně jako Polestar budou všechna elektrická Volva využívat i lithium-iontovou baterii, přičemž XC40 EV vznikne jako derivát již existujícího plug-in hybridu XC40. Podle dřívějších zpráv bude elektřina pohánět i novou generaci V40ky, dokonce ve dvou verzích s rozdílnou kapacitou baterií. U těchto kompaktnějších vozů zřejmě bude zachována koncepce pohonu předních kol. Podle spekulací by měla elektrická XC40ka na jedno nabití zvládnout 500 kilometrů.