Polestar byl svrchovaný úpravce automobilky Volvo, ale jak je dnes zvykem, odtrhl se a stal se samostatnou značkou. Podobně k tomu přistupuje kupříkladu Seat a Cupra. Prvním vozem Polestaru bude příznačně model Polestar 1, krásné kupé, které bude automobilka jen pronajímat a dostane exkluzivní techniku i vzhled. Postaven bude na platformě SPA a dvoulitrový benzin ve společnosti s dvojicí elektromotorů na zadní nápravě nabídne kombinovaný výkon až 600 koní a točivý moment 1 000 Nm.
Ředitel Polestaru Thomas Ingenlath ale nedávno prohodil pár slov také o modelu 2 využívajícím kompaktní modulární architekturu CMA. Tu automobilka používá například pro malé Volvo XC40, ale třeba také méně známé Lynk & Co 01. Menší dvojka by měla být konkurentem Tesly Model 3 a poprvé by měla disponovat zcela elektrickým pohonným ústrojím. Mělo by jít o nejlevnější vůz značky Polestar, což ale nemusí znamenat levný.
Podle automobilky se bude cenovka pohybovat okolo milionu korun, nevíme však jestli se jedná o cenu bez daně, včetně dotací a podobně. Slušně vybavený model tak na našem trhu odhadujeme na zhruba 1,5 milionu korun, neb málokteré Volvo dnes pořídíte levněji. Představení se plánuje zhruba na polovinu roku 2019 a objem výroby by měl čítat až 60 tisíc kusů ročně.
Podle Thomase Ingenlatha se plánuje také model 3, který by měl být velkým SUV s elektrickým pohonem. Jeho cena by se měla pohybovat někde mezi jedničkovým a dvojkovým modelem.
Zdroj: cnet.com