Aktualizováno 19. 10. 2017 15:10
Značka Polestar bude fungovat jako technologický předvoj skupiny Volvo Car Group. který na trh vnese nové technologické a výkonnostní prvky. Současně však bude společnost Polestar těžit z technologické a konstrukční synergie s automobilkou Volvo Cars, jejímž výsledkem jsou i výrazné ekonomické úspory.
Výkonný ředitel (CEO) společnosti Polestar Thomas Ingenlath uvedl: „Polestar 1 je úplně prvním vozem, který na kapotě ponese znak Polestar. Jedná se o nádherné GT nabité úžasnými technologiemi, které představuje pro naši novou značku skvělý start. Všechny budoucí vozy Polestar budou vybaveny plně elektrickým pohonem, což absolutně odpovídá vizi značky, která se chce stát samostatnou automobilkou zaměřenou na vysoce výkonné elektrické automobily.“
Ačkoli je model Polestar 1 postaven na základě modulární platformy SPA, z padesáti procent se jedná o nový vůz vyrobený na zakázku konstruktéry společnosti Polestar. Model Polestar 1 měří na délku 4,5 metru. Limuzína Volvo S90 měří pro srovnání 5,15 metru. Při tomto zkracování ubylo 320 milimetrů u rozvoru kol a dalších 200 milimetrů v zadní části vozu, čímž model na první pohled získal proporce silného sportovního vozu.
Ingenlath doplnil: „Model Polestar 1 je vysoce výkonný elektrický hybrid, který v čistě elektrickém režimu nabízí ve srovnání s dalšími hybridními modely, jež jsou v současnosti dostupné na trhu, nejdelší dojezd na světě. Proto ho považujeme za elektrický vůz s podporou vnitřního spalovacího motoru. Všechny příští modely značky Polestar již budou ryze elektrickými a vysoce výkonnými vozidly. Model Polestar 1 představuje v rámci plánovaného portfolia překlenovací most mezi dnešními a budoucími technologiemi, přičemž se z hlediska pohonu jedná o perfektní řešení pro GT kupé stvořené pro cestování na dlouhé vzdálenosti, stejně jako pro kratší a rychlejší jízdy plné vzrušení.“
S modelem Polestar 1 vstoupí skupina Volvo Car Group na trh také s dalšími novými technologiemi. Vzhledem k využití dvojitého elektropohonu zadní nápravy s přenosem hybného momentu prostřednictvím planetové převodovky vůbec poprvé funguje systém distribuce točivého momentu na principu dvou zdrojů energie pro samostatný pohon každého z kol při průjezdu zatáčkou namísto konvenčního systému kontroly trakce, který přibrzdí vnitřní zadní kolo, čímž dojde v zatáčce ke zpomalení vozu.
Základem nabídky, kterou chystá společnost Polestar pro své zákazníky, je paušální měsíční poplatek.
Polestar 1 se nebude standardně prodávat, ale pouze předplácet v jakémsi balíčku. Za zmíněný měsíční poplatek bez nutnosti platit zálohu zákazníci získají all-inclusive služby, díky nimž si již nikdy nebudou muset dělat starosti s náklady spojenými s amortizací, pojištěním nebo údržbou vozu.
Za těchto podmínek budou k dispozici všechny vozy Polestar.
Původní informace z 18. 10. 2017
Prakticky každá automobilka má svého dvorního „tunera“, respektive sportovní oddělení. BMW má své “M”, Mercedes zase AMG a třeba takový Renault zase Renault Sport. U donedávna švédské automobilky Volvo to byl Polestar. Ne že by nyní Polestar modely Volva neladil, ale vydal se trošku jinou cestou.
Polestar bude vyrábět svá vozidla a jako první má jít o dvoumístné kupé s výkonem šest set hybridních koní. A aby toho nebylo málo, tak ani koupit si ho nebude moci. O tom ale až později. Název modelu bude prostý – Polestar 1. Na délku má mít kupé více jak 4,5 metru a že má tento model něco společného s Volvem poznáte nejen podle světlometů ve tvaru Thorova kladiva, ale také dle masky chladiče jen s jinou výplní.
Pod kapotou bude pracovat hybridní jednotka, konkrétně zážehový, dvakrát přeplňovaný čtyřválec, a dva elektromotory. Každý elektromotor se stará o pohon jednoho zadního kola, zatímco spalovací čtyřválec pohání přední nápravu. Polestar slibuje, že pouze na elektrickou energii zvládne auto urazit až 150 kilometrů.
Jak už bylo výše řečeno, Polestar 1 si nekoupíte. Výrobce totiž chce přejít na jiný způsob odbytu. Ten bude probíhat online a to ve formě 2–3 letého předplatného. V budoucnu se na výrobky Polestaru budete moci podívat i přímo v showroomech, potažmo v showroomech Volva, kam má být koutek Polestaru integrován, tedy podobně jako to má Audi se sportovní divizí Audi Sport.
Předobjednávky na tento model se spustily už včera, aby si Polestar ověřil počet zákazníků. Výroba však započne až v polovině roku 2019. Ročně se vyrobí pouze 500 kusů a o výrobu se bude starat čínská továrna ve městě Čcheng-tu.
Modelová paleta Polestaru tímto však nekončí. Do budoucna přibydou minimálně další dva modely, které budou dostupné i s čistě elektrickým pohonem.
Zdroj: media.volvocars.com