Ačkoliv elektrické a elektrifikované automobily značky Polestar začaly vznikat teprve před čtyřmi roky, už se výrobci podařilo etablovat na trhu a plnit prodejní plány. Tak jako loni, kdy splnil plán prodat 29 000 vozidel, tedy meziročně o 185 % více. Tisková zpráva bohužel nesdělila, v jakém poměru si toto číslo mezi sebe rozdělily oba stávající modely, tedy Polestar 1 a Polestar 2. Lze ovšem předpokládat, že drtivou většinu tvoří druhý jmenovaný, protože podle původních plánů mělo Polestarů 1 vzniknout celkem jen 1 500. Kromě toho se podařilo rozšířit počet trhů, kde je značka zastoupena, z 10 na 19. Na dvojnásobek se pak zvedl počet dealerství. Vedle dosavadních malých městských začaly vznikat i větší příměstské autosalony.
Ambice automobilky rostou; letos chce v Evropě vstoupit do Irska, Portugalska a Španělska, na Středním východě pak do Kuvajtu, Izraele a Spojených arabských emirátů. Koncem roku 2023 už má být pomyslný kříž vztyčen nad celkem 30 zeměmi. Česko se v konkrétních plánech zatím neobjevilo, nelze ale vyloučit, že se s ním na příští rok také počítá. Letos značka také uvede třetí model, SUV Polestar 3, vyráběné v USA spolu s plně elektrickým nástupcem aktuálního Volva XC90 v jihokarolinském Ridgeville. V roce 2023 se přidá Polestar 4, SUV kupé, postavené proti Porsche Macan, a další rok se objeví gran turismo Polestar 5, jehož podobu už známe.
Technické parametry Polestar 2 základní
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 607 × 1 985 × 1 478 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 170 kW, 231 koní, točivý moment: 450 Nm |
Baterie | 78 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 500 km |
Cena od | 1 156 000 Kč |