Polestar si vybudoval velmi dobrou tržní pozici, zákazníci slyší na kombinaci temného Ingenlathova designu a špičkové techniky a jsou ochotni platit i za čím dál dražší limitované edice. Ta nejnovější se jmenuje Polestar 2 BST edition 230 a navazuje na předchozí BST edition 270, od níž si vypůjčila přeladěný podvozek a řadu sportovních doplňků. V jejich nabídce jde však ještě dál a kromě jiného nabízí možnost odlišit se od davu exkluzivními 21" černými koly ve stylu Polestaru 1 a dedikovanými pneumatikami 245/35 R21 Pirelli P Zero vyvinutými speciálně pro program BST.
Zatímco výkon 476 k a 680 Nm odpovídá běžnému Performance paketu a pohon je de facto standardní verzí Long range Dual motor, podvozek se dočkal radikální přestavby. Oproti beztak výkonnému setupu paketu Performance (který je tu rovněž obsažen) se přiblížil o 25 mm blíže k vozovce, angažoval o 20 % tužší pružiny, speciální tlumiče Öhlins se dvěma nastavitelnými parametry, přední stabilizátor a zmíněná 21" kola. Brzdy Performance, tedy čtyřpístková přední Bremba se 400mm kotoučem, byly naproti tomu shledány dostatečnými.
Vůz v této konfiguraci pokoří stovku za 4,4 s a zrychlovat přestane v tempu 205 km/h. Od sériových Polestarů se odlišuje leskle černými zrcátky a lakovanými prahy plus lištami. K mání je zelená nebo černá varianta. Na přání lze doplnit i matně černý ozdobný pruh přes celé auto. Vůz lze ode dneška objednávat, k mání je ovšem limitovaný počet 230 kusů a český trh stále na oficiálním seznamu chybí. Dodávky šťastlivcům, na které se dostane, pak začnou na podzim letošního roku.
Technické parametry Polestar 2 (2024) Long Range Dual Motor Perf.
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 606 × 1 859 × 1 473 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 350 kW, 476 koní, točivý moment: 740 Nm |
Baterie | 82 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 205 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 592 km |
Cena od |