Losím testem prošel Polestar 2. Moc mu to ale nešlo

1
Losím testem prošel Polestar 2. Moc mu to ale nešlo
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Polestar 2 disponoval speciálními tlumiči Öhlins
  • Při rychlosti vyšší jak 74 km/h vždy přišel nedotáčivý smyk

S častou pravidelností provádějí odborníci z YouTube kanálu km77.com tzv. losí test. Zaměřují se přitom hlavně na elektromobily, se kterými se v posledních letech roztrhl pytel. Aktuálním adeptem na zkoušku byl sportovně laděný Polestar 2, který již dopředu vyvolával značná očekávaní. Jenže jakmile začaly testy, řidič měl docela dost práce a losí test šlo zvládnout naprosto bez problémů v rychlosti nanejvýš 74 km/h. To je jen průměrný výsledek a třeba Tesla Model 3, která je hlavním konkurentem, zvládla ten samý test v rychlosti 83 km/h. Polestar 2 je přitom od počátku vyvíjen tak, že má nabídnout velmi dobré vedení stopy a ani zatáčky by mu neměly dělat problém.

Mnozí se tak ptají, kde je chyba? Jakmile švédský elektromobil překročil hranici 74 km/h, při jakémkoliv úhybném manévru šel vůz do nedotáčivého smyku a pomyslnou bariéru z kuželů začal nekompromisně srážet. Ničemu nepomohla ani odlišná rychlost zatočení volantem, a tak je dost možné, že hlavním faktorem byly použité pneumatiky. Výsledek testu je navíc zarážející hlavně proto, že ve výbavě vozu nechyběly sportovní tlumiče Öhlins s manuálním nastavením. Že by je snad zkušební technici špatně nastavili? I to se mohlo stát, každopádně v losím testu se zatím Polestar 2 ukázal jako průměrné auto.

Technické parametry Polestar 2 základní

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 607 × 1 985 × 1 478 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon170 kW, 231 koní, točivý moment: 450 Nm
Baterie78 kWh (75 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 500 km
Cena od1 156 000 Kč
Diskuze ke článku
Martin Šafránek
Martin Šafránek
Pro dobrou ovladatelnost je potřeba u PHEV a EL vždy nahradit továrně dodávané eko pneu normálními pneu, které by si člověk dal na osobní auto (samozřejmě se stejným rozměrem, rychlostním indexem a nosností, jako je uvedena ve velkém technickém průkazu).

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze