Příští nová Tesla by se měla stát nejúspěšnějším autem světa

9
Příští nová Tesla by se měla stát nejúspěšnějším autem světa
Fotografie: Tesla
  • Dostupný kompaktní hatchback by měl přijít v roce 2023
  • Začínat by měl pod milionem korun
  • Vyrábět se bude pro celý svět v Číně

Společnost Tesla má velké plány a v nich nechybí spousta nových modelů. Jen se je zatím příliš nedaří realizovat podle harmonogramu – Cybetruck, Semi, Roadster. To však neznamená, že by Elon Musk nehleděl do vzdálenější budoucnosti. A v ní to zřejmě nepůjde bez modelu z opačného konce spektra. Tesla se totiž rychle stává masovou automobilkou a jako taková by měla mít v nabídce i něco pro ty, kteří by chtěli něco menšího a dostupnějšího, než je Model 3 střední třídy s cenou začínající na 1,2 milionu korun. Problém je v tom, že aktuální výrobní kapacity těžce nestíhají uspokojit už současné, rekordní objednávky stávajících modelů a rozšíření nabídky směrem dolů by za současné situace podle insideevs.com nebyl dobrý nápad.

Jenže ani tak to bez dostupnějšího auta v budoucnu nepůjde. Proto se v obvyklých houštinách spekulací kolem americké automobilky už dlouho šíří rychlostí blesku cokoliv, co se tváří jako konkrétní informace o chystaném modelu nižší střední třídy, který by měl stát méně než milion korun. V poslední době ovšem přibývají důvěryhodnější střípky. Elon Musk ve svých obvyklých konkrétně nekonkrétních tweetech dal jasně najevo, že kompaktní model je podle něj dobrý nápad. V tuto chvíli už také víme, že by Tesla takový vůz ráda vyvinula a vyráběla v Číně. A že v tomto směru už podnikla první kroky, konkrétně se pokusila sestavit vývojový tým.

Autocar ovšem přišel s informacemi, které dávají projektu mnohem konkrétnější obrysy. Poukázal na historicky dosud nejúspěšnější prodejní čtvrtletí Tesly a konstatuje, že míří na pozici „přední světové značky elektromobilů“, tváří v tvář tvrdé konkurenci tradičních výrobců. A to díky chystanému kompaktnímu hatchbacku, který by měl zkomplikovat život Volkswagenu ID.3, Nissanu Leaf či Kie e-Niro. To je třída, z níž se opakovaně rekrutují nejprodávanější auta světa a Tesla určitě nebude chtít hrát druhé housle. Automobil prý přijde na trh v roce 2023 a bude to s náskokem nejlevnější Tesla všech dob. Přesto by měla i ona nabídnout skvělou akceleraci a dojezd minimálně 400 km.

Pro Teslu je to obrovská výzva. Inovativní elektrické články typu 4680, které budou zřejmě podmínkou rentability takového projektu, ještě stále nejsou hotové a Panasonic, klíčový partner v jejich vývoji, nedávno zpřetrhal těsná pouta s Teslou, ač s komentářem, že se na jejich vzájemné spolupráci nic nezmění. Do té doby by také měla uvést a ideálně i začít vyrábět hned tři výše zmíněné ambiciózní novinky a uvést do provozu stejný počet nových továren u Berlína, v Texasu a Šanghaji. A přesto bude muset každá Gigafactory jet zřejmě na úplný doraz, aby ten příval Tesla kapacitně zvládla. Elon Musk si nedává malé cíle a díky tomu vybudoval během 13 let z ničeho úspěšnou globální automobilku. Téměř nikdo jiný by takový nápor nezvládl, ale on už opakovaně dokázal nemožné. Těšíme se tedy za dva roky na dvojnásobný počet vyráběných modelů.

Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
S tím jak Musk drží plány, termíny a ceny bych se nebál že něco z toho vyjde ;-)
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 29. 6. 2021 10:59
Články pana Čermáka mám obecně velmi rád, ale tohle je už v kategorii "fámy" neboli "rumor", takové věstění, protože nejspíš ani Tesla ještě přesně neví, je to ve fázi ranného vývoje. Upřímně si myslím, že je Tesla na svém vrcholu, kdy ji čeká pád pod tlakem starého automobilového světa, který přechazí sprintem na BEV. Tesla byla úspěšná, protože neměla konkurenci, nyní bude mít tu nejlepší, což dle mého názoru nebude snadné ustát. Ale díky ji za myšlenku k přechodu na BEV, to ji už nikdo nevezme, budme si ji všichni pamatovat. :-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze