Škodě Auto se podařilo s Enyaqem naskočit do akcelerující elektromobility úspěšně. Proto spekulace o tom, co elektrického nám chystá dál, plní diskuze s nebývalou intenzitou. My do nich přidáváme příspěvek kolegů z insideevs.com, který vidí o kousek dál, než k brzké premiéře Enyaqu Coupe, která není žádným tajemstvím ani překvapením.
Zajímavé je, co přijde potom. A to bude model stejné třídy jako Volkswagen ID.3. Jenže nepůjde jen o jeho přímou odvozeninu, jako Seat/Cupra Born, ale o svébytný model, řadící se mezi crossovery. Nepřímo o tom svědčí komentář šéfdesignéra Škody Auto Olivera Stefaniho pro magazín Autocar: „Prostor je pro nás velmi důležitý, znamená totiž praktičnost. A tu naši zákazníci milují, proto se jí nevzdáme. Každá koncernová značka hraje svou roli a Škodovky zkrátka prosluly velkým zavazadelníkem. Tento přístup zafungoval i na Enyaqu, který má ze všech modelů, s nimiž sdílí platformu, nejdelší zadní převis. A my jsme 100% přesvědčeni, že dokážeme znovu postavit pěkné, atraktivní auto s velkým kufrem.“
O novém modelu tedy zatím nevíme nic bližšího, avšak můžeme očekávat výraznější designový odklon od spalovacích Škodovek. Toho se designéři u Enyaqu záměrně vyvarovali a dali mu tvary konvenčního crossoveru s klasickou maskou. Typický zákazník Škody Auto je totiž přeci jen konzervativnější. Jenže s tím bude konec a elektrické Škodovky se pustí odvážnější cestou. Zda se to bude ale týkat už kompaktního modelu, o němž tu mluvíme, nebo nějakého pozdějšího, zatím nevíme. Necháme se překvapit, a doufáme že tentokrát příjemně, protože vzhled některých nových Škodovek v poslední době, zejména Octavie, rezignoval na to dobré z firemních výtvarných tradic více, než bylo podle nás nezbytně nutné. A také budeme sledovat, jak designový sloh nových boleslavských modelů poznamená návrat někdejšího šéfdesignéra Škody Auto, skvělého Jozefa Kabaně, ač tentokrát do pozice šéfa designu celého koncernu.