Známe cenu nejrychlejší Škody Enyaq iV 80x

Známe cenu nejrychlejší Škody Enyaq iV 80x
Fotografie: Škoda Auto
  • Nese označení iV 80x, chlubí se dvěma motory a má pohon všech kol
  • Má výkon 265 koní a na stovku zrychlí pod 7 sekund
  • Cenou se vejde do 1,3 milionu korun

Škoda Enyaq iV 80x představuje třetí a dosud nejvýkonnější motorizaci použitou u elektrického SUV mladoboleslavské automobilky. Disponuje nejvyšším výkonem 195 kW a maximem točivého momentu 425 Nm. Nejvýkonnější motorizací bude až do příchodu verze RS, kterou můžeme očekávat někdy okolo konce letošního roku. Oproti dosavadním verzím iV 60 a iV 80 s pohonem zadních kol se iV 80x může pochlubit pohonem 4×4. Tuto verzi jsme měli možnost projet.

Díky rozšíření nabídky o variantu s pohonem všech kol mají nyní zákazníci u modelové řady Škoda Enyaq iV skutečně široký výběr. Výhledově očekáváme její podíl na celkových prodejích modelové řady Enyaq kolem 20 %,“ říká Jan Pícha, vedoucí prodeje Škoda Auto Česká republika. Základní výbava kopíruje již prodávané verze iV 60 a iV 80 s jednou výjimkou. Zatímco vozy s pohonem zadních kol vystačí s 50kW DC nabíjením, Enyaq iV 80x je standardně dodáván se 130kW DC rychlým nabíjením.

Doporučená prodejní cena pro základní úroveň interiéru Loft kombinující látku a umělou kůži s hliníkovým broušeným dekorem byla stanovena na 1 277 900 Kč včetně DPH. Za interiér Lodge v kombinaci přírodní vlna/látka s hliníkovým dekorem se připlácí 16 500 Kč, kožený interiér Lounge s šedým dekorem znamená příplatek 34 500 Kč, Suite v černé kůži s černým dekorem Piano stojí o 41 000 Kč více než výchozí verze a za ecoSuite s hnědou kůží Cognac a černým dekorem Piano se připlácí 49 000 Kč.

Sportline se liší mnoha designovými prvky zvenku i uvnitř

Rovněž Enyaq Sportline iV 80x odpovídá výbavou již dříve uvedeným verzím Sportline s pohonem zadních kol. Právě tuto verzi, tedy 80x Sportline, jsme si mohli vyzkoušet. Zásluhou mnoha prvků v černé lesklé barvě působí dynamičtěji, což umocňují 20palcová antracitová litá kola Vega s designem určeným výhradně pro tuto variantu. I uvnitř dominuje černá – na čalounění, přístrojové desce i výplních dveří. Na rozdíl od dvouramenného volantu standardní specifikace je Sportline vybaven tříramenným sportovním multifunkčním volantem, na kterém lze pomocí tlačítek a otočných ovladačů nastavovat různé funkce vozu. Design interiéru podtrhují kryty pedálů s hliníkovým vzhledem. V tomto případě činí doporučená prodejní cena 1 357 900 Kč včetně DPH.

Pohonu 4×4 bylo docíleno použitím druhého elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě a pohání přední kola. Hlavní pohon zajišťuje synchronní elektromotor s permanentními magnety umístěný na zadní nápravě, který disponuje výkonem 150 kW, maximálním točivým momentem 310 Nm a dosahuje až 16 000 ot/min. Synchronní motor je v osovém souběžném uspořádání společně s pulzním měničem a jednostupňovou převodovkou. Vyznačuje se vysokou výkonovou hustotou, vysokou účinností a konstantním výkonem v širokém spektru otáček. Na přední nápravě pak je asynchronní elektromotor v koaxiálním uspořádání společně s pulzním měničem a jednostupňovou převodovkou. Má 80 kW, točivý moment 162 Nm a dosahuje maximálně 13 500 ot/min. Vyznačuje se krátkodobou přetížitelností a nízkými ztrátami při tření. Je tedy ideální ke krátkodobému boostu, kdy se vyžaduje zapojení pohonu předních kol (například na povrchu se sníženou adhezí).

Škoda Enyaq iV 80x má baterii o celkové kapacitě 82 kWh a využitelné kapacitě 77 kWh. Maximální rychlost je 160 km/h a na jedno nabití by měl v režimu WLTP ujet až 495 km, ovšem zatím jde o předběžnou hodnotu. Zmíněný maximální výkon 195 kW je stanovený v souladu s normou UN-GTR.21 a je přístupný po dobu až 30 sekund. Dostupný výkon pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je venkovní teplota, úroveň teploty, stav nabití a stav nebo fyzické stárnutí vysokonapěťové baterie. Nejvyšší výkon je k dispozici, když je maximální teplota vysokonapěťové baterie mezi 23 až 50 °C a její úroveň nabití je nad 88 %. Odchylky, zejména od výše uvedených parametrů, mohou vést ke snížení výkonu až k nedostupnosti maximálního výstupního výkonu. Tyto faktory ale ovlivňují maximální výkon u většiny elektromobilů.

Projeli jsme nejrychlejší Škodu Enyaq iV 80x Sportline

Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 80x iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 2 150 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon195 kW, 265 koní, točivý moment: 425 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,7 kWh / 100 km, dojezd: 509 km
Cena od1 464 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze