Nový Superb stojí před branami. Škoda Auto láká obecenstvo již před premiérou

Nový Superb stojí před branami. Škoda Auto láká obecenstvo již před premiérou
Fotografie: Škoda Auto
  • Oficiální premiéra čtvrté generace Škody Superb proběhne 2. listopadu
  • Nový Superb nabídne více plug-in hybridních pohonů
  • Proti stávajícímu provedení znovu naroste

Škoda Superb čtvrté generace se oficiálně představí ve čtvrtek 2. listopadu v 19 hodin středoevropského času a Škoda Auto ji bude vysílat on-line. Jsme svědky nezvyklé situace, kdy musela velká automobilka upustit od dnes módní strategie trousení dalších a dalších střípků o chystané velké novince již dlouho před debutem. Marketingoví specialisté totiž nachystali dvě premiéry důležitých modelů těsně po sobě a přednost dostal nedávno představený nový Kodiaq, jemuž by lákání na těsně následující představení technicky příbuzného Superbu zbytečně ubíralo pozornost. Tento krok svědčí o mnohem větším významu ziskovějšího Kodiaqu, ale také o pokračující vnitrokoncernové nechuti k úspěchům Superbu na úkor dražšího Volkswagenu Passat.

Proto přichází dnes již obvyklá várka „tajných“ informací už jen týden před premiérou a je zatím dosti skromná. Kromě skic nového liftbacku i kombi a obvyklé dávky adorujících frází od nového šéfdesinéra Škody Auto Olivera Stefaniho jsme se dozvěděli jen tolik, že novinka dostane vylepšené maticové světlomety s krystalickým efektem a proti stávající generaci bude delší a vyšší. A také nabídne více místa pro hlavy v interiéru. Tedy věci, které bychom si nejspíš dovodili i sami. O technice ani slovo, nicméně mnohé napoví pohled na technické specifikace a nabídky pohonů nového Kodiaqu; se Superbem toho budou mít společného více než dost.

Nový Superb se podobá již známé čtvrté generaci Octavie. Bude tedy vyšší, mohutnější a více rozložený do prostoru

Trochu zajímavější je pohled na samotné skici. Ty totiž svědčí o pokračující důsledné „dekabanizaci“ a náhradě dodnes působivých linií z pera geniálního slovenského designéra Jozefa Kabaně novým a zemitějším slohem Modern Solid. Ten je označován jako moderní, dynamický a podobně. Ovšem už z kreseb je znát, že se vzdal části škodovácké osobitosti, kterou budovali tři vynikající předchůdci Dirk van Braeckel (nyní Bentley), Thomas Ingenlath (nyní šéf Polestaru) a Jozef Kabaň (ex šéfdesignér VW Group). Definitivní soud si ovšem necháme až po oficiální premiéře. V Česku se dočkáme na e-Salonu, tak se tam možná sejdeme.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze