Škoda Auto zahájila v Bratislavě výrobu zcela nového Superbu. Byli jsme u toho

Škoda Auto zahájila v Bratislavě výrobu zcela nového Superbu. Byli jsme u toho
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Výroba čtvrté generace Superbu se spouští pouhé čtyři týdny po světové premiéře
  • Od roku 2001 bylo vyrobeno 1,6 milionu kusů modelu Superb
  • Na stejné lince se vyrábí i nový Volkswagen Passat

Čtyři týdny po světové premiéře, která proběhla nedaleko Prahy, zahájila společnost Škoda Auto v bratislavském závodě koncernu Volkswagen výrobu čtvrté generace modelu Superb. My jsme u toho nesměli chybět a součástí akce bylo i podrobné představení výroby a všech procesů. Přesunem vrcholného modelu se spalovacím motorem z Kvasin se v tamním závodě uvolní výrobní kapacita, která bude využita pro výrobu modelu Octavia. Od uvedení první generace vozu Superb v roce 2001 je vlajkovou lodí mezi modely Škoda se spalovacími motory. Andreas Dick, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast Výroby a logistiky, říká: „Uvedení nové generace modelu na trh je pro všechny zaměstnance vždy velmi výjimečným okamžikem. A pro nový Superb to platí dvojnásob, protože v rámci takzvaného projektu Beta+ probíhal společný vývoj vozů Škoda Superb a Volkswagen Passat pod vedením značky Škoda.

Rozhodnutí o výrobě čtvrté generace modelu Superb v bratislavském závodě koncernu Volkswagen bylo oznámeno již v listopadu 2020. Tento krok se stal součástí projektu Beta+, jehož cílem je především využití synergií ve výrobní síti a další zvýšení efektivity. Škoda Auto byla zodpovědná za kompletní vývoj vozů Škoda Superb a Volkswagen Passat, výroba bude probíhat na stejné lince. V závodě v Kvasinách se od léta 2024 uvolní kapacita pro výrobu vozů Octavia. Díky tomu bude zároveň možné v závodě v Mladé Boleslavi vyrábět více elektromobilů. Výroba modelu Škoda Superb na Slovensku začíná u dílů karoserie. Mnoho z nich se lisuje v bratislavském závodě a kompletace probíhá v nové karosárně. Hala byla dosud nevyužívaná a v rámci projektu Beta+ prošla kompletní přeměnou.

Během necelých dvou let zde Škoda Auto instalovala více než 500 nejmodernějších výrobních strojů a ovládacích řídících zařízení spolu s pokročilou technologií lepení dílů, důležité bylo taktéž navázat spolupráci s novými dodavateli. Kromě toho byla rozsáhle přestavěna montážní hala: samotná linka, do které byly nové modely plynule začleněny, dosud nesloužila k výrobě plug-in hybridních vozidel, ale pouze konvenčních modelů Škoda a Volkswagen. Komplexní modernizace výrobní haly tak zahrnovala instalaci automatizačních manipulačních zařízení, průmyslových kamerových systémů a dalších technologií pro montážní linku. Vedle toho byla oblast výroby podvozků upravena tak, aby bylo možné na jedné lince vyrábět i plug-in hybridní verze. Zásadní proměnou prošla v bratislavském závodě také lakovna, čímž bylo dosaženo vylepšených hodnot v oblasti ekologie. Přínosem pro ekologičtější provoz je například zavedení nových lakovacích kabin vybavených moderními systémy cirkulace vzduchu se schopností zachycovat těkavé organické látky.

Výrobu čtvrté generace modelu Superb zahájí verze kombi, po níž bude v první polovině roku 2024 následovat klasický liftback. Nabídka moderních a úsporných agregátů zahrnuje tři benzinové motory s výkony od 110 kW (150 k) do 195 kW (265 k) a dva naftové motory o výkonech 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Vedle toho nabídka zahrnuje nový plug-in hybridní pohon s čistě elektrickým dojezdem přes 100 km, který je určen výhradně pro verzi kombi, a také mild hybridní verzi – u modelové řady Superb použitou poprvé.

Technické parametry Škoda Superb (2023) 1.5 TSI mHEV

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 912 × 1 849 × 1 481 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon110 (110) kW, 150 (150) koní
Baterie?
Nabíjení
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze