Vůbec poprvé vyjel elektrobus SOR/Cegelec EBN 11 ve válečných barvách DPP 1. září 2015 a rok na to pokořil hranici 70 000 kilometrů, naprostá většina byla v každodenním provozu s cestujícími. Takovýto nájezd je dokonce překročením průměru, který má srovnatelný naftový autobus. Dobrou zprávou je, že se osvědčila i životaschopnost a fungování elektrického topení v zimě a klimatizace přes léto. Ty bývají u elektromobilů často kamenem úrazu ve smyslu zmenšení dojezdu.
„Pozitivní výsledky prvního roku provozu považuji vzhledem k budoucnosti za velmi dobrou zprávu. Stále více se totiž ukazuje, že by právě elektrobusy mohly být tím správným řešením veřejné dopravy zejména v lokalitách, které trpí nadměrnou dopravní zátěží a znečištěním ovzduší, jako je třeba Spořilov,“ uvedl náměstek pražské primátorky pro dopravu, sport a volný čas Petr Dolínek.
Nabíjení autobusu probíhá z tramvajové sítě prostřednictvím dvoupólového pantografového sběrače se stacionárním galvanickým oddělením, tzv. dobudkou, umístěnou na autobusovém obratišti Želivského. Pro dlouhou životnost baterií se však musí využívat i noční pomalé nabíjení baterií v garáži Hostivař. Po jednom nabití bývá dojezd elektrobusu s cestujícími při využívání provozních přestávek pro nabíjení pohybuje v rozmezí 265 až 350 km v závislosti na vytíženosti nebo teplotě.
Druhý rok se testování více zaměří na sledování stavu a životnosti baterií. Také se bude testovat nové tepelné čerpadlo, které by mělo mít pozitivní vliv na spotřebu elektřiny během klimatizovaných dnů. Optimalizovat se mají i nabíjecí parametry, které mají vliv na plánování provozu a nabíjecích cyklů.
Zdroje: Tisková zpráva