Potkali jsme Volkswagen ID.3 na nabíjecí stanici v Česku! Podaří se doladit software?

Potkali jsme Volkswagen ID.3 na nabíjecí stanici v Česku! Podaří se doladit software?
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Vozy Volkswagen ID.3 jsou intenzivně testovány v běžném provozu
  • Zdá se, že na softwaru bude ještě dost práce, ale už se s ID.3 jezdit dá
  • Základní verze bude mít ve srovnání s vystavenými kusy pravděpodobně hodně strohý interiér

Podle informací, které zazněly při premiéře Volkswagenu ID.3 loni ve Frankfurtu, se vůz měl k prvním zákazníkům v Německu dostat již v dubnu letošního roku a do Česka pak o dva měsíce později. Není ale žádným tajemstvím, že tento plán zkomplikovaly problémy se softwarem. Zatímco e-Golf měl prakticky software shodný s konvenčními verzemi a mnohé řidiče pobavil například tím, že je posílal do servisu na výměnu oleje, Volkswagen ID.3 bude mít software úplně nový, který by měly využívat koncernové elektromobily na platformě MEB.

Nedávno Volkswagen informoval, že 150 vozů předá k finálnímu testování zaměstnancům. Netestují ale jen zaměstnanci Volkswagenu, nýbrž i zaměstnanci dodavatelských firem. To byl právě případ řidiče, který nabíjel v Berouně na nabíjecí stanici. Nepodařilo se nám zjistit žádné konkrétní informace, ale vypadá to, že práce na doladění detailů bude ještě dost. Aby tedy mohly být první vozy zákazníkům předány v září, jak zněla poslední oficiální informace Volkswagenu, bude potřeba zabrat, protože času už moc nezbývá.

Volkswagen má v českém konfigurátoru zatím jen verzi 1st Edition, která má střední kapacitu baterie a bohatší výbavu, začínající na ceně 1 014 900 Kč. Plaketku 1st měl na blatníku vůz, který jsme potkali. Podle informací řidiče ale šlo o prototyp základní verze s nejmenší baterií, čemuž odpovídal i dojezd. Po nabití na displeji svítilo necelých 300 kilometrů. Interiér vypadal stroze ve srovnání s tím, který jsme viděli ve Frankfurtu, nebo si jej mohli zájemci „osahat“ i v Praze na e-Salonu. Převládaly plasty, které vypadaly jako obyčejné a tvrdé. Ale pokud tento vůz bude Volkswagen skutečně prodávat za cenu naftového Golfu a stane se opravdu lidovým elektromobilem, jistě mu to mnozí zájemci o elektromobil odpustí. A ostatní si připlatí za některou z vyšších verzí.

Na Volkswagen ID.3 jsme se podívali ještě před frankfurtským autosalonem

Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km
Cena od1 231 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze