Všichni příznivci elektromobility se dočkali. Volkswagen dnes přímo na výstavišti ve Frankfurtu ukázal sériovou podobu svého prvního elektromobilu z rodiny ID. Už dříve v jiném německém městě Volkswagen odhalil prakticky kompletní technické údaje všech verzí, které bude nabízet, což si připomeneme později. Pojďme se podívat spíše na design.
Na Volkswagen ID.3 jsme se podívali ještě před frankfurtským autosalonem
Volkswagen chce s tímto modelem vkročit do nové éry. To potvrzuje i fakt, že právě tento model si Volkswagen vybral pro umístění nového loga. To je minimalističtější a změna jde poznat na první pohled. Stejně jako všechny ostatní modely ID., i ID.3 vychází z nové modulární platformy MEB pro elektromobily, která byla koncipována výhradně pro elektrický pohon a maximální vnitřní prostor. Já se svými 175 centimetry jsem i na zadním sedadle měl před koleny poměrně dost místa. Volkswagen ID.3 tak na tom až tak špatně po stránce prostoru nebude.
Zcela nový je interiér, který působí svěže a moderně. Volkswagen do svého prvního modelu z rodiny ID dal také zcela nový displej infotainmentu. Nová je i pozice voliče převodovky, kterou najdete na pravé straně vedle volantu, podobně jako BMW i3. V nabídce je také head-up displej. Pokud jste si však mysleli, že si v interiéru pomocí kabelu nabijete váš iPhone, tak jste se spletli. K dispozici jsou pouze USB-C porty. Podobně jako u Škody Kamiq a Scala.
Troufnu si říci, že Volkswagen se celkem odvázal. Všimnout si můžete krátkých převisů. Nabíjecí výkon činí 100 kW. Nabíjecí standard je Mennekes a CCS Combo. Volkswagen bude navíc poskytovat záruku na akumulátory ID. po dobu 8 let, resp. do ujetí 160 000 kilometrů.
Volkswagen ID.3 se bude nabízet ve třech sadách akumulátorů s různou kapacitou – velká sada akumulátorů (77 kWh), střední sada akumulátorů (58 kWh) a malá sada akumulátorů (45 kWh). Dojezd dle metodiky WLTP činí od 330 do 550 kilometrů. Nejvyšší výkon ID.3 je 150 kW s maximálním točivým momentem 310 N.m. Díky tomu bude elektrická novinka schopna vyvinout rychlost až 160 km/h. Už dříve Volkswagen potvrdil, že o nový elektromobil z jejich dílny je zájem. Nejdříve se mluvilo o 20 tisících zájemcích a nedávno ještě o čísle o deset tisíc vyšším. V Česku by se měla novinka začít prodávat v červnu příštího roku, v Německu pak o dva měsíce dřív. Cenu pro český trh nevíme, ale Volkswagen by se se základní cenovou rád vešel pod 800 tisíc korun. Jednalo se o první pohled na sériové provedení. Veškeré podrobnosti Volkswagen prozradí zítra na své tiskové konferenci, kde samozřejmě nebudeme chybět.
Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km |
Cena od | 1 498 900 Kč |
A to samo jak (ne;)origoš, tak MFi (..najděte si prosím vo co go Vy Vole ;)
Kupř. zde:
https://www.alza.cz/search.htm?exps=usb%20c%20lightning%20kabel