Po stříbru z Olomouce se s Kiou EV3 chystáme na Eco Rally Beskydy

Po stříbru z Olomouce se s Kiou EV3 chystáme na Eco Rally Beskydy
Fotografie: Miroslav Tomíšek, fDrive.cz
  • S vozem Kia EV3 jedeme celou letošní sezónu MČR v ecoRally
  • Začali jsme vítězstvím v Krumlově a pokračovali druhým místem v Olomouci
  • Další soutěží bude Eco Rally Beskydy, která nás čeká tento víkend

S vozem Kia EV3 jsme poprvé startovali na Czech New Energies Rallye v Českém Krumlově a v mezinárodní konkurenci, kam přijela i světová špička, jsme získali první místo v hodnocení spotřeby. Následovala jednodušší Eco Race 2025 v rámci ElektroFestu, kterou jsme i v obměněné sestave (s 9letým navigátorem) vyhráli kompletně. Ještě než vyrazíme na Eco Rally Beskydy, kde jsme loni s vozem MG4 XPower skončili na druhém místě v hodnocení spotřeby, se pojďme podívat, jak vypadala zatím poslední soutěž. Tou byla 4. Future Contproduct Eco Rally Morava 2025.

První etapa: Kratší okruh okolo Olomouce

První etapa závodu Eco Rally Morava 2025 je za námi a my se můžeme podívat na její výsledky. Naším vozem Kia EV3 jsme ujeli celkem 85,1 kilometrů v okolí Olomouce. Spotřeba činila, alespoň podle palubního počítače, 12,9 kWh na 100 kilometrů, což považujeme za solidní výsledek. Při jízdě jsme se zaměřili na maximální efektivitu – klimatizace ani topení nebyly aktivní, což znamenalo 0% spotřeby na komfortní systémy. Pouhých 7 % energie bylo spotřebováno na elektroniku, zatímco drtivých 93 % šlo přímo na samotnou jízdu.

Spotřeba se ale v Mistrovství ČR v ecoRally počítá podle spotřebovaných procent a využitelné kapacity baterie. Baterie během etapy klesla ze 73 % na 60 %, což odpovídá poklesu o 13 %. Po skončení první etapy jsme vůz připojili k nabíjení, abychom byli připraveni na hlavní druhou etapu, která nás čekala následující den.

Druhá etapa: Výrazně delší trasa a ještě lepší spotřeba

Druhá etapa závodu byla podstatně delší – tentokrát jsme ujeli 163,1 kilometrů. Trasa byla hezká a projeli jsme se i po trati slavného závodu do vrchu Ecce Homo. Přesto se nám podařilo dosáhnout nižší spotřeby než při první etapě, konkrétně 12,5 kWh na 100 kilometrů. Výchozí stav baterie byl 99 % a po etapě klesl na 75 %, což odpovídá poklesu o 24 %. Efektivní technika pohonu Kia EV3 se tedy opět ukázala jako výborná volba. Po ukončení etapy jsme vůz opět připojili na nabíjení a čekali na oficiální výsledky.

Skvělý výsledek ve spotřebě a posun v celkovém hodnocení

V hodnocení spotřeby jsme obsadili skvělé druhé místo. Před nás se dostala pouze posádka dvojnásobných světových šampionů Michala Žďárského a Jakuba Nábělka, kteří závodili s vozem Hyundai Kona Electric. Díky skvělé spotřebě, která opět dokázala efektivitu pohonu vozu Kia EV3, jsme se v celkovém hodnocení posunuli o dvě příčky vpřed. Závod jsme v celkovém hodnocení (kombinace spotřeby i pravidelnosti) zakončili na 14. místě, což je sice daleko za naším cílem (top 5), ale holt jsme udělali jednu chybu při zadávání průměrných rychlostí. Právě zmíněné Ecce Homo jsme jeli podle jiných průměrů, než byly ty předepsané, což znamenalo nemálo zbytečných trestných bodů.

Již tento víkend nás čeká 2. Eco Rally Beskydy, kde budeme obhajovat loňské druhé místo z hodnocení spotřeby, ovšem raději bychom vystoupali ještě o stupínek výše, stejně jako v Krumlově. Zároveň bychom rádi obhájili v celkovém pořadí alespoň loňské 4. místo, ale letos bude mnohem větší konkurence. Na startovní listině je letos 28 posádek, čímž se Eco Rally Beskydy řadí mezi soutěže s nejvyšší účastí v rámci MČR v ecoRally.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze