Po 3 letech to konečně klaplo. Porsche slaví první vítězství ve Formuli E

Po 3 letech to konečně klaplo. Porsche slaví první vítězství ve Formuli E
Fotografie: Porsche
  • Porsche zaznamenalo první vítězství ve Formuli E od svého vstupu do série
  • V Mexiku jeho jezdci vyjeli takzvaný double
  • Vedení v šampionátu udržel Mortara a Venturi

Tři roky trvající čekání na první vítězství ve Formuli E konečně skončilo. Německá automobilka Porsche se dočkala kýženého výsledku v Mexiku, kde třetím dílem pokračoval program letošní sezóny. Pro barvy německé ikonické značky vítězství zaznamenal Pascal Wehrlein. Druhým místem jej podpořil týmový kolega André Lotterer. Pro Wehrleina jde o velké zadostiučinění, neboť právě na této trati před rokem slavil zisk prvenství. Sportovní komisaři mu jej ale později odebrali kvůli porušení pravidel ohledně značení pneumatik. O další rok zpátky mu zase před průjezdem cílovou rovinkou došla energie. Místo prvního místa bral jen druhou příčku. Tehdy ale ještě v barvách Mahindra Racing.


Letošní triumf Wehrlainovi už nikdo nevezme. Německý pilot k prvenství a zisku 25 bodů v závodě přidal navíc i vítězství v kvalifikaci. Na jeho konto tak po Mexiku přibylo 28 bodů. Nejlepší výchozí pozici vybojoval ve finálovém duelu nad lídrem šampionátu Edoardem Mortarou. Ten na výjezdu z poslední zatáčky chyboval, byl na plynu příliš zbrklý, načež následoval přetáčivý smyk a ztráta velké porce času. Před incidentem byl ve vedení. V kvalifikaci naopak selhaly oba Jaguary. Ani jeden z jeho vozů neprošel do vyřazovacích duelů.

I když start závodu Porsche vyšel a Wehrlein zpočátku držel vedení, brzy jej o něj připravil právě Mortara. První polovinu závodu to navíc vypadalo, že Porsche bude výkonnostně kapitulovat. Naznačoval to propad obou jeho jezdců. Jenomže místo dalšího přepouštění pozic Porsche pošetřilo více energie než soupeři a v závěrečné patnáctiminutovce výhodu jeho jezdci bohatě zúročili. Konkurenci nepomohl ani fakt, že lídr závodu Wehrlein prodloužil délku závodu o jedno kolo. Němec totiž projel prostorem cíle pouhou sekundu před vypršením časového limitu, čímž došlo k onomu nastavení. Jezdci Porsche si tak nakonec do cíle dovezli luxusní náskok 9 sekund.


Následovalo je duo DS Techeetah vedené Jeanem-Éricem Vergnem. Až za nimi dojel Edoardo Mortara, jenž i přes výsledkový propad udržel celkové vedení v šampionátu. Velkou ztrátu závodního tempa naopak zaznamenal Mercedes. I když se Nyck de Vries v důsledku zpomalení soupeřů v závěrečném kole dostal až na šestou příčku, průběh závodu nešel dle očekávání. Navíc Stoffel Vandoorne se umístil mimo bodovanou desítku. Nedařilo se ani di Grassimu. Mortarův kolega se hned třikrát dostal do kontaktu a bral 5sekundovou penalizaci a celkovou dvanáctou příčku.

Hodnocení fDrive.cz

Atraktivita závodu: 8/10
Nejlepší pilot: Pascal Wehrlein
Největší smolař: Mitch Evans
Číslo závodu: 3, tolik let čekalo Porsche na první vítězství
Nejlepší nováček: Oliver Askew, 17. místo
Za očekáváním: Jaguar

Výsledková listina

P. Jméno Tým Ztráta Bodů
1. Pasal Wehrlein TAG Heuer Porsche - 28
2. André Lotterer TAG Heuer Porsche +0.302s 18
3. Jean-Eric Vergne DS Techeetah +9.051s 15
4. António Félix da Costa DS Techeetah +9.975s 12
5. Edoardo Mortara Rokit Venturi Racing +18.356s 10
6. Nyck de Vries Mercedes-Benz EQ +19.020s 9
7. Robin Frijns Envision Racing +20.232s 6
8. Sébastien Buemi Nissan e.Dams +23.394s 4
9. Maximilian Günther Nissan e.Dams +26.497s 2
10. Jake Dennis Avalanche Andretti +26.829s 1
11. Stoffel Vandoorne Mercedes-Benz EQ +27.086s
12. Lucas di Grassi Rokit Venturi Racing +27.525s
13. Nick Cassidy Envision Racing +28.794s
14. Oliver Turvey NIO 333 Racing +32.978s
15. Sam Bird Jaguar TCS Racing +35.677s
16. Oliver Rowland Mahindra Racing +36.047s
17. Oliver Askew Avalanche Andretti +36.395s
18. Daniel Ticktum NIO 333 Racing +44.607s
19. Mitch Evans Jaguar TCS Racing +62.458s
20. Sérgio Sette Camara Dragon / Penske Autosport +81.406s
21. Antonio Giovinazzi Dragon / Penske Autosport DNF
22. Alexander Sims Mahindra Racing DNF

Sestřih závodu

Pod čarou

Velké zadostiučinění je to i pro nový management týmu Porsche. Do vedoucí role byl v rámci rozsáhlé restrukturalizace před startem sezóny dosazen Florian Modlinger. Muž, kterého jsme byli zvyklí vídat v DTM v garáži konkurenčních značek BMW a Audi. Především na jeho bedra naložil viceprezident Porsche pro motorsport Thomas Laudenbach náklad v podobě velkých cílů a očekávání. Vítězství možná ale přišlo až nečekaně brzy.

Nyní čeká týmy dlouhá pauza před dalším pokračováním seriálu. Pojede se až 9. dubna v Římě. Do té doby bude parta kolem Modlingera muset přemýšlet, jak s nastalou situací naloží. V pořadí konstruktérů jí totiž náleží třetí příčka a totéž umístění bude hájit i Pascal Wehrlein mezi jezdci. Ztráta na čelo přitom v obou případech není velká. Porsche už přitom pomalu odepsalo éru Gen2 a začalo většinu prostředků přesouvat k přípravám na Gen3. Jak tedy vedle probíhající závěrečné sezóny Gen2 strukturovat paralelní testovací program Gen3 je otázkou, na níž během volna budou muset v Porsche najít odpověď.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze