Úvodní dvojzávod nové sezóny Formule E je minulostí. Naznačil přitom, jakým směrem by se mohla ubírat. Jak v pátečním závodě, tak i v tom sobotním měl na stupních vítězů dvojí zastoupení Mercedes. Respektive radovaly se týmy používající pohonnou jednotku této značky. Tedy tovární stáj a Venturi. Pro Venturi je to dost možná klíčová sezóna v tom ohledu, že až skončí, bude si muset hledat nového dodavatele pohonné jednotky. Jak již ukázaly předsezónní testy, právem má monacký tým nejvyšší ambice i předpoklady vyjet si letos titul. A kdo ví, kdy se mu znovu naskytne šance na zisk mistrovského titulu.
Pátek
Jako přes kopírák. Mercedes si stejně jako loni dojel zásluhou Nycka de Vriese pro přesvědčivé vítězství v premiérové ePrix sezóny. Tentokrát mu ale záda kryl parťák Stoffel Vandoorne, jenž dojel druhý. K výkonu stříbrných šípů nebylo ten večer co vytknout. Snad jen drobná chyba Vandoorna, který neprojel všemi body aktivační zóny útočného módu a musel skládat reparát. Připravil se tím nejspíš o vítězství. Jak ale bylo vidět, zas tolik jej to v cíli závodu nemrzelo. Se třemi body navíc za vítěznou kvalifikaci neztratil mnoho. Evidentně tak Mercedesu prostředí Rijádu sedí.
De Vries přitom neměl povedený vstup do nové sezóny. Hned při prvním tréninku těžce havaroval a do dalšího nenastoupil. Vlastní chybou se pak připravil o finálový kvalifikační duel, který připadl Vandoornovi. Počínaje startem závodu už se pro Mercedes vše vyvíjelo tím správným směrem. Do cíle oba piloti dojeli s pohodlným náskokem více jak 8 sekund. Povedeným výkonem je na stupně vítězů doprovodil Jake Dennis.
Až na pár „drbanců“ proběhl závod v poklidu. Mnoho volného prostoru si nedarovali Robin Frijns a Oliver Rowland. Došlo mezi nimi i ke kontaktu a za viníka byl zprvu označen Frijns, který dostal penalizaci průjezd boxy. Rowland záhy odstoupil. Dodatečně se ale vedení závodu rozhodlo penalizovat i jezdce Nissanu. Udělilo mu trest poklesu 3 míst na startu sobotního závodu. Nerovný přístup Rowland pochopitelně nesl nelibě.
Hodnocení fDrive.cz
Atraktivita závodu: 5/10
Nejlepší pilot: Nyck de Vries
Největší smolař: António Felix da Costa
Číslo závodu: 28, tolik bodů má Mercedes před pronásledovateli po prvním závodě
Nejlepší nováček: Oliver Askew, 9. místo
Za očekáváním: Porsche
P. | Jméno | Tým | Ztráta | Bodů |
---|---|---|---|---|
1. | Nyck de Vries | Mercedes-Benz EQ | - | 25 |
2. | Stoffel Vandoorne | Mercedes-Benz EQ | +0.636s | 21 |
3. | Jake Dennis | Avalanche Andretti | +8.802s | 16 |
4. | Sam Bird | Jaguar TCS Racing | +14.925s | 12 |
5. | Lucas Di Grassi | Rokit Venturi Racing | +15.152s | 10 |
6. | Edoardo Mortara | Rokit Venturi Racing | +16.015s | 8 |
7. | Nick Cassidy | Envision Racing | +17.265s | 7 |
8. | Jean-Eric Vergne | DS Techeetah | +25.076s | 4 |
9. | Oliver Askew | Avalanche Andretti | +25.699s | 2 |
10. | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | +27.32s | 1 |
11. | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche | +28.781s | |
12. | Maximilian Günther | Nissan e.Dams | +30.536s | |
13. | André Lotterer | TAG Heuer Porsche | +31.521s | |
14. | Alexander Sims | Mahindra Racing | +34.572s | |
15. | Sérgio Sette Câmara | Dragon / Penske Autosport | +36.781s | |
16. | Robin Frijns | Envision Racing | +39.953s | |
17. | Sébastien Buemi | Nissan e.Dams | +41.334s | |
18. | Daniel Ticktum | Nio 333 Racing | +49.222s | |
19. | Oliver Turvey | Nio 333 Racing | +50.965s | |
20. | Antonio Giovinazzi | Dragon / Penske Autosport | +1m16.527s | |
21. | Oliver Rowland | Mahindra Racing | DNF | |
22. | António Félix da Costa | DS Techeetah | DNF |
Sobota
I polovina sobotního programu patřila Nycku de Vriesovi. V kvalifikaci drtil jednoho soupeře za druhým. Ve finále na něho zbyl Edoardo Mortara z Venturi. I když i tomu v první pasáži trati pořádně naložil a vybudoval si náskok větší jak 0,3 sekundy, rozdíl v cíli byl nakonec titěrných 5 tisícin sekundy. Bodový účet letošní sezóny tak rozšířil o další 3 body.
Samotný závod se Mercedesu příliš nevydařil. I když to zprvu vypadalo na pěkný bodový příděl, na nejlepší to tentokrát nestačilo. Kartami hodně zamíchal útočný mód soupeřů. Během něho se de Vries propadl z první na třetí pozici. Předjet jej dokázali oba jezdci Venturi. Opětovat útok obhájce pátečního prvenství nedokázal ani s výhodou 30 kW navíc během svého útočného módu. Ba co víc, nastal poté moment, kdy se de Vries propadl během jediného kola závodu ze třetí příčky až na devátou.
Strhující souboj o vedení v závodě svádělo hned několik jezdců. Jenomže veškeré snahy utnul výjezd safety caru po individuálním selhání Alexandera Simse. Na trať se dostal necelých 10 minut před koncem a traťoví maršálové nebyli při odklízení vozu zrovna hbití. Prakticky tak zpomalovací vůz dovedl celé pole až do cíle. Jako první jím projel Mortara následován Frijnsem a di Grassim.
Hodnocení fDrive.cz
Atraktivita závodu: 4/10
Nejlepší pilot: Robin Frijns
Největší smolař: Nyck de Vries
Číslo závodu: 3, počet vítězství Edoarda Mortary ve Formuli E
Nejlepší nováček: Oliver Askew, 15. místo
Za očekáváním: Jaguar
P. | Jméno | Tým | Ztráta | Bodů |
---|---|---|---|---|
1. | Edoardo Mortara | Rokit Venturi Racing | - | 25 |
2. | Robin Frijns | Envision Racing | +0.451s | 18 |
3. | Lucas Di Grassi | Rokit Venturi Racing | +0.912s | 15 |
4. | André Lotterer | TAG Heuer Porsche | +1.125s | 12 |
5. | Jake Dennis | Avalanche Andretti | +1.646s | 10 |
6. | Jean-Eric Vergne | DS Techeetah | +3.166s | 8 |
7. | Stoffel Vandoorne | Mercedes-Benz EQ | +3.568s | 7 |
8. | Oliver Rowland | Mahindra Racing | +4.235s | 4 |
9. | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche | +4.962s | 2 |
10. | Nyck de Vries | Mercedes-Benz EQ | +5.294s | 1 |
11. | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | +5.872s | |
12. | Oliver Askew | Avalanche Andretti | +6.732s | |
13. | António Félix da Costa | DS Techeetah | +8.693s | |
14. | Sébastien Buemi | Nissan e.Dams | +9.015s | |
15. | Maximilian Günther | Nissan e.Dams | +9.464s | |
16. | Sam Bird | Jaguar TCS Racing | +11.69s | |
17. | Nick Cassidy | Envision Racing | +13.973s | |
18. | Sérgio Sette Câmara | Dragon / Penske Autosport | +14.521s | |
19. | Oliver Turvey | Nio 333 Racing | +15.005s | |
20. | Daniel Ticktum | Nio 333 Racing | +16.744s | |
21. | Antonio Giovinazzi | Dragon / Penske Autosport | +17.681s | |
22. | Alexander Sims | Mahindra Racing | DNF |