Vstup italské ikonické značky Maserati do Formule E visel ve vzduchu delší dobu. Plamínek náznaků naplno rozfoukal odchod německých automobilek BMW a Audi. Obzvláště v posledních měsících pak spekulace nabraly směr Itálie. Zákulisní domněnky značka potvrdila už minulý týden. Informovaly o tom oficiální stránky soutěže. Naplno se tak zavázala k účasti v sérii elektrických formulí pro období třetí generace aut. Tedy na období mezi lety 2022 až 2026. Alespoň takto to vyžadují pravidla představená před novým ročníkem.
The Gen3 era brings the iconic @Maserati_HQ to electric street racing, coming Season 9 2022/2023. #ChangeAccelerated ⚡️
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) January 11, 2022
Naposledy se vůz s trojzubcem ve znaku ve formulových sériích představil před více než 60. lety. Rozlučku zažil v roce 1957 na domácí půdě v Monze během závodů F1. Tehdy z toho byl druhý titul mistrů světa, který vyjel legendární Juan Manuel Fangio. Do historie Formule E se Maserati zapíše už nyní – jako první italská automobilka v soutěži. Automobilka nesoucí jméno bratrů zakladatelů od roku 1990 patří pod koncern Fiat, respektive FCA. V minulém roce došlo k fúzi koncernu FCA s francouzským PSA. V současnosti obě společnosti vystupují pod společným názvem Stellantis, který značky obou koncernů zastřešuje. Už při vzniku této obří fúze se hodně skloňovalo téma elektrifikace. Ve hře byla i účast Alfa Romeo. Štěpení investic se ale nedá předpokládat, a proto nejspíš zůstane pouze u účasti Maserati.
„Jsme velmi hrdí na to, že můžeme být zpět tam, kam jako protagonisté patříme. Jsme poháněni vášní a inovativním přístupem. Máme za sebou dlouhou historii špičkových světových soutěží a jsme připraveni dostát budoucím závazkům. V honbě za výkonností, luxusem a inovacemi je elektrifikovaná řada Folgore nejčistším vyjádřením značky Maserati. Proto jsme se rozhodli vrátit se k závodění ve Formuli E, k setkávání se s našimi zákazníky v centrech světových měst, které posune značku s trojzubcem do budoucnosti,“ uvedl CEO Maserati Davide Grasso.