Maserati slaví první vítězství po 66 letech. Šampionát má nového lídra

Maserati slaví první vítězství po 66 letech. Šampionát má nového lídra
Fotografie: Formule E
  • Maserati zásluhou Maxmiliana Günthera slaví první vítězství na mezinárodní scéně od roku 1957
  • Na stupních vítězů počtvrté za sebou i Jake Dennis
  • K titulu má nově nejblíže Pascal Wehrlein, vede však jen o bod

Poté, co Maxmilian Günther v sobotu prolomil dlouhé čekání na zisk první pole position, poradil si se svými soupeři i v neděli a zajistil si i podruhé start z nejvýhodnější pozice. Ve finálovém duelu navíc zdolal více jak o půl sekundy Jakea Dennise a prakticky si vytvořil vlastní ligu. Rozložení startovního roštu dost připomínalo jeho sobotní složení. Jaguar však dokázal vyřešit problémy se zahříváním pneumatik, v důsledku čehož se Mitch Evans vyhoupl až na třetí příčku. Do první desítky se mimo jiné vměstnali i zbývající dva adepti na titul. Vítěz sobotního závodu Pascal Wehrlein se kvalifikoval jako šestý, zatímco Nick Cassidy obsadil opět desáté místo.

Sestřih kvalifikace

Nedělní ePrix začala o něco volněji, než tomu bylo v sobotu. I proto se v první polovině závodu na čele vytvořil balík s minimálními rozestupy mezi jezdci. Günther po aktivaci prvního útočného módu brzy ztratil vedení, kterého se ujal Dennis. Následně šel před německého závodníka i Evans, ale jak se záhy ukázalo, takticky bylo Maserati skvěle připravené. Po sérii druhých útočných módů šel do vedení znovu Günther, a to ani přes velký sprint do cíle nepustil. Na druhého Dennise si nakonec vyjel i drobný náskok a zajistil značce Maserati první mezi vítězství v mezinárodní soutěži od roku 1957, kdy v GP Německa uspěl Juan Manuel Fangio. Günther slaví počtvrté ve Formuli E, přičemž se stává zároveň prvním pilotem v sezóně 2023, kterému se povedlo pole position přetavit ve vítězství.


Dennis se musel druhý den po sobě spokojit pouze s druhým místem. Tentokrát však bez přičinění soupeřů. Na stupních vítězů britský pilot stanul už počtvrté v řadě, přičemž tímto výsledkem se na rozdíl jediného bodu přiblížil celkovému vedení v šampionátu. To patří staronovému lídrovi Pascalu Wehrleinovy, jenž dokončil závod na 6. místě a po zaváhání Cassidyho, který nebodoval, je pět závodů před koncem trofeji nejblíže. Stupně vítězů po zpackaném sobotním výkonu ještě doplnil Evans, který tímto výsledkem živí naději na titul.

Těsně pod stupni vítězů se překvapivě ocitli jezdci Nissanu, kteří se probíjeli polem až v závěru závodu. Sacha Fenestraz opět předvedl svou rychlost a krásným předjížděcím manévrem vyškolil i obhájce titulu Stoffela Vandoorna, přičemž pilot týmu DS Penske následně ztratil pozici na úkor Normana Nata. Pro značku Nissan jde o velkou bodovou vzpruhu a první dvojité bodové umístění letos. Přes strádajícího Vandoorna nakonec prošel i Wehrlein a Cassidy. Následně zkusil Australan své štěstí, jenomže pokus o předjetí Wehrleina byl příliš optimistický, Cassidy se tak propadl až na úplný konec pole, čímž daroval vedení právě německému sokovi.


Debutující nováčci David Beckmann a Roberto Merhi opět nebodovali. Beckmann z týmu Avalanche Andretti kolidoval s Mahindrou Lucase di Grassiho a kvůli problémům se zavěšením odstoupil. Do závodu nenastoupili Sérgio Sette Camara ani Sam Bird. Oba z nedělního pokračování vyřadili technické problémy.

Pořadí obou šampionátů po dvojzávodě v Jakartě si můžete prohlédnout zde.

Hodnocení fDrive.cz

Atraktivita závodu: 7/10
Nejlepší pilot: Maxmilian Günther
Největší smolař: Nick Cassidy
Číslo závodu: 22, největší letošní bodový zisk Nissanu
Nejlepší nováček: Sacha Fenestraz, 4. místo
Za očekáváním: McLaren

Výsledková listina

P. Jméno Tým Ztráta Bodů
1. Maxmilian Günther Maserati Racing - 28
2. Jake Dennis Avalanche Andretti +2,822 s 19
3. Mitch Evans Jaguar TCS Racing +18,498 s 15
4. Sacha Fenestraz Nissan Formula E +19,307 s 12
5. Norman Nato Nissan Formula E +19,924 s 10
6. Pascal Wehrlein TAG Heuer Porsche +20,108 s 8
7. António Félix da Costa TAG Heuer Porsche +20,521 s 6
8. Edoardo Mortara Maserati Racing +20,996 s 4
9. Stoffel Vandoorne DS Penske +26,630 s 2
10. Sébastien Buemi Envision Racing +27,273 s 1
11. Dan Ticktum Nio 333 Racing +28,614 s
12. Nico Müller ABT Cupra +28,787 s
13. Robin Frijns ABT Cupra +29,125 s
14. Lucas di Grassi Mahindra Racing +29,530 s
15. René Rast NEOM McLaren +30,670 s
16. Jean-Éric Vergne DS Penske +56,598 s
17. Roberto Merhi Mahindra Racing +66,645 s
18. Nick Cassidy Envision Racing +66,879 s
19. Jake Hughes NEOM McLaren +2 kola
20. David Beckmann Avalanche Andretti DNF
21. Sam Bird Jaguar TCS Racing DNS
22. Sérgio Sette Camara Nio 333 Racing DNS

Sestřih závodu

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze