Žalostným způsobem Maserati odstartovalo letošní návrat na formulovou scénu. Z úvodních šesti závodů posbíralo ubohé 3 body. Matné výkony doprovázela řada chyb. Nejednu vyrobil Maxmilian Günther, ale především zkušenější Edoardo Mortara kupil hrubky. Bod zlomu nastal v Berlíně, kde dosud nebodující Günther předvedl nejlepší výkon sezóny a získal 15 bodů za stupně vítězů. Až do minulého víkendu. V Jakartě prakticky nedal nikomu nejmenší šanci, vyhrál všechny měřené tréninky, všechny kvalifikační rozjížďky, obě kvalifikace a co je důležitější, jednou zvítězil a jednou bral bronz. Tak dominantní výkon Formule E ještě nezažila.
A confetti cannon celebration for Round 11 winner, @maxg_official 🥳🎉
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 4, 2023
Gulavit #JakartaEPrix pic.twitter.com/X3qlrbCimP
Proč byl mladý Němec tak rychlý? Zjevně proto, že nalezl vlastní recept, jak v teplém prostředí zacházet s pneumatikami, což se stále ukazuje jako hlavní aspekt výkonnosti aut v letošní sezóně. Poděkovat může i týmu, jenž z jara ustál těžké období a usilovně pracoval na zlepšení výkonnosti. Ovšem způsob, jakým se prezentoval i sám jezdec, bral dech. Sobotní závod uštědřil Güntherovi lekci, z níž se dokázal velmi dobře poučit, a v neděli jeho tempu stačil jen Jake Dennis. Ani ten nicméně nedokázal zlomit odpor. Zásluhou neobvyklého výkonu slaví italská značka historické vítězství, které přišlo po dlouhých 66 letech.
„Jsem naprosto nadšený a pyšný na dnešní úspěch,“ vyprávěl Günther v rozhovoru pro autosport.com. „Sezóna nebyla jednoduchá, obzvláště její začátek, ale věřili jsme sami sobě, tvrdě pracovali a směřovali správným směrem. Momentum naší sezóny se změnilo pár týdnů zpátky. V Berlíně to bylo skvělé a v posledních závodech jsme získali dost bodů. A nyní dvě pole position tady v Jakartě, jedno vítězství a další pódium. Obrovský úspěch. Jsem strašně šťastný.“
Nebýt relativně méně hospodárné jízdy a slabšího závodního tempa, mohl být i sobotní výsledek lepší. Nakonec však ztratil pouze dvě pozice na úkor Dennise a Pascala Wehrleina a i stupně vítězů byly pro dosud se trápící Maserati úspěchem. Nedělní výkon byl vyšperkován vítězstvím, což může do zbytku sezónu pomoct napumpovat do týmu energii. „Je to skvělé pro dynamiku týmu. Dnešní závod vyšel opravdu perfektně. Hned od začátku jsme to zvládli dobře. Snažili jsme pošetřit síly oproti klukům kolem nás a vybrali jsme si správný okamžik k útoku. V sobotu to tak jednoduché nebylo. Neměli jsme dost síly, abychom ty dva před námi porazili, ale dnes to byl náš den.“
👑 'THE KING OF JAKARTA! | @maxg_official 💙
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 4, 2023
Gulavit #JakartaEPrix pic.twitter.com/yYyQXvlgvz
I proto hned po skončení dvojzávodu dostal přezdívku „King of Jakarta“ neboli král Jakarty. Aby také ne. Po 14 závodech vyhrál někdo, kdo stál na pole position. Celých 60 pokusů přitom Günther spotřeboval na zisk své premiérové pole position. V neděli přidal hned druhou. I díky těmto výsledkům si připsal 4. vítězství v seriálu elektrických formulí. Naposledy se mu to povedlo ještě v barvách BMW v New Yorku v roce 2021.