Bundesliga na baterky končí, začíná francouzsko-italská nadvláda

Bundesliga na baterky končí, začíná francouzsko-italská nadvláda
Fotografie: Formule E
  • Po odlivu tří velkých německých automobilek zůstalo ve Formuli E jen Porsche
  • Vstupem Maserati zde svou roli naopak posiluje koncern Stellantis
  • V seriálu již dlouho působí i DS Automobiles, která navázala novou spolupráci s Dragon Penske

Turbulentní roky zažívá Formule E při pohledu na startovní listinu. V té již od letoška nenajdeme německé giganty v podobě Audi nebo BMW a od příštího roku se k nim přidá i Mercedes. Opačným směrem, tedy na start, se chystá Maserati a nejspíš i McLaren. Ještě před nedávnem se přitom sérii přezdívalo „Bundesliga na baterky“ právě kvůli velkému počtu automobilek z Německa. To se s příchodem nové generace aut Gen3 změní.


Velkou měrou do rozložení sil na startovním roštu totiž zasáhne koncern Stellantis a jeho značky. Své zastoupení zde již má DS Automobiles, kterou na závodní dráze vídáme od 2. sezóny. V průběhu let se automobilka objevila po boku dvou svých partnerů Virgin a Techeetah, přičemž s čínským týmem slaví úspěchy i v aktuálním ročníku. Od nového však bude vystupovat samostatně právě jako DS Automobiles. Jak jsme již zmínili a informovali dříve, ke svému vstupu se už zavázala i značka Maserati, rovněž patřící pod křídla čtvrtého největšího koncernu světa.

Jak nově informuje the-race.com, v neposlední řadě se objevila dohoda mezi DS a stávajícím týmem Dragon Penske. Vstoupit v platnost má rovněž počátkem éry Gen3. Očekává se, že partnerství bude zahrnovat technickou podporu ze strany DS Performance a společnou obchodní strategii. Francouzi navíc budou kontrolovat „klíčové technické aspekty“ tak, jako je tomu v nynějším režimu v DS Techeetah.

V rámci všech změn dojde i na přejmenování týmu Dragon Penske, který nově ponese i zkratku DS v hlavním názvu. DS Automobiles pravděpodobně bude mít právo zasahovat do výběru jezdců a také možnost prosazovat své zájmy v otázce zbarvení vozu. To, proč k navázání spolupráce mezi DS a Dragonem nyní dochází, je krok týmu Jaye Penskeho, jenž minulý rok oznámil záměr neobnovit spolupráci se společností Bosch pro Gen3. Od té doby absolvoval jednání s ostatními výrobci včetně oficiálních dodavatelů pohonných jednotek pro Formuli E, kterými jsou Porsche, Jaguar, Mahindra, NIO 333 a Nissan.

Otázkou je, zda v příštím roce na startu uvidíme i tým Techeetah. Subjekt vlastněný čínskými majiteli hledá investory od roku 2019 a je známo, že jedná s několika stranami o dohodě, která by zajistila jeho budoucnost pro éru Gen3. Společnost DS Automobiles, stejně jako již všichni ostatní potvrzení účastníci, zahájí testování vozu Gen3 na okruhu na přelomu května a června. Tehdy týmy obdrží nový balíček prototypu od Spark Racing Technologies a Williams Advanced Engineering.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze