Evropský trh dosud nedokázal odpovědět na volání velkých rodin po elektrickém autě, které by odvezlo sedm lidí a přitom nabídlo použitelný dojezd. Změnit by to mohl nový Peugeot e-5008, který využil evoluční verze platformy STLA Medium s novou generací elektrovýzbroje a prodlouženým rozvorem. Díky němu vznikl v karoserii, dlouhé 4 791 mm, velkorysý prostor, umocněný rozvorem 2 901 mm, který je horním limitem této platformy. Vůz bude vyráběn pouze ve Francii, v závodě Sochaux, a vyzbrojen bude akumulátory z baterkárny ACC (společný podnik Merdedes-Benz, Stellantis a Saft) v Douvrinu. Prodejním trumfem má být podle automobilky osmiletá plná záruka (omezená nájezdem 160 000 km), na jakou zatím žádný evropský konkurent nemá odpověď. Prodávat se začne na podzim 2024 s liniemi Allure a GT plus třemi pakety příplatkové výbavy. Doby volné konfigurovatelnosti tedy zřejmě končí. Na výběr budou tři elektrické a dva hybridní pohony (mild hybrid a PHEV). Ceny ani kompletní homologační údaje zatím výrobce nezveřejnil.
Nabídku motorizací odstartuje bude přední pohon se dvěma výkonovými verzemi i kapacitami baterií. Slabší nabídne 214 k/345 Nm a kapacitu baterie 73 kWh netto, silnější pak 231 k/345 Nm a využitelnou kapacitu 98 kWh. V nabídce bude i verze 4×4 se systémovým výkonem 321 k a baterií 73 kWh, která ke slabšímu ze dvou předních motorů přidá zadní s parametry 109 k/170 Nm. Všechny motory využívají běžnou synchronní konstrukci s permanentními magnety a 400V architekturu. Baterii NMC chladí aktivní vodní okruh a nabízí nabíjení AC 11 kW, volitelně 22 kW, a DC 160 kW, jehož prostřednictvím se sada dobije z 20 na 80 % SoC za rovnou půlhodinu. Samozřejmě nechybí tepelné čerpadlo. Za zmínku stojí, že větší ze dvou baterií je těžší o pouhých 54 kg.
Karoserie nabízí až sedm míst ve třech řadách, přičemž sedák ve druhé řadě je rozdělen 40:60 a opěradla v poměrech 40:20:40. Každé ze tří opěradel lze nezávisle sklopit do celkem pěti poloh, oba díly lze pro snazší přístup do třetí řady sklopit a odsunout vpřed, případně nezávisle podélně nastavit. Nastupování usnadní i široké boční dveře. Ve třetí řadě čekají dvě samostatná sedadla s nastavitelnými opěrkami hlavy. V pětimístné konfiguraci pojme salón až 748 litrů zavazadel, v sedmimístné pak 259 l. Při plném obsazení interiéru lze odstranit podlážku, uložit ji kolmo za opěradla a vytvořit prostor pro dvě kabinová zavazadla. Dalších 80 litrů lze skrýt pod sedadla třetí řady. Obě zadní řady pak lze také kompletně sklopit a vytvořit prostor o objemu 1 815 l s rovnou podlahou. Prakticky povinností už je dnes elektrické ovládání pátých dveří, které je standardem linie GT. Všechny uváděné objemy souhlasí s metodikou VDA.
Interiér evokuje pocit hodnoty hliníkovými dekoracemi a ambientním osvětlením. Nechybí ani obří panoramatické střešní okno s otvíratelnou přední částí, které zatím není (zejména z hmotnostních důvodů) mezi BEV ani zdaleka samozřejmostí. Tisková zpráva se také chlubí velkými rozměry i u ostatních prosklených ploch. Odhlučnění lze, u značky tradičně, za příplatek vylepšit na prémiovou úroveň vrstvenými akustickými předními okny. Čalounění kombinuje materiál TEP (látka s polyuretanovou vrstvou) s látkou u linie Allure, případně s alkantarou u GT. Pro GT je k dispozici také masáž s ventilací vpředu, doplněná přifukovacími bočními polštáři. Vyhřívaná sedadla si pak užívá i druhá řada, tepelnou pohodu pak dolaďuje třízónová klimatizace spolu s roletkami v zadních bočních oknech. Dobré klima zase hlídá senzor kvality nasávaného vzduchu AQS, u GT doplnitelný příplatkovým aktivním filtrem.
Avantgardní atmosféru má navodit nová generace architektury interiéru i-Cockpit, pojmenovaná Panoramic i-Cockpit, která tradiční nízko uložený, malý volant doplňuje velkým, panoramatickým plovoucím displejem. Ten spojuje digitální přístrojový štít a centrální dotykový displej v jeden celek v podobě zakřiveného 21" panelu pro verzi GT, případně dvou opticky propojených 10" displejů pro Allure. Inovacemi prošel i volant, který dostal kapacitní senzory, hlídající, že se řidič dotýká volantu i při aktivaci asistentu jízdy v pruhu. Ovladače jsou nově dotykové s identifikací lidských prstů a vyžadující stisk, po němž následuje haptická odezva. Ačkoliv proběhla důkladná tlačítková redukční dieta, několik mechanických ovladačů zůstalo a ty ostatní částečně supluje další dotykový displej s programovatelnými virtuálními tlačítky. Hlasové ovládání doplňuje umělá inteligence ChatGPT, nechybějí dálkové aktualizace OTA.
Řízení usnadňuje standardní couvací kamera, za příplatek nahraditelná panoramatickými kamerami kolem celého auta. Další kus námahy řidiči odnímá přes 40 asistenčních systémů, které spolupracují, kromě obvyklých zdrojů, také s on-line navigací a senzory, hlídajícími aktuální počasí. Začne-li například pršet (a aktivují se samočinné stěrače), systém navrhne řidiči snížení rychlosti v souladu s platnými limity. Vyžadováno je samozřejmě potvrzení řidiče. Asistenty také zvládnou poloautomatickou změnu jízdního pruhu. Stačí aktivovat příslušnou funkci a potvrdit tlačítkem na volantu. Peugeot pak přejede do vedlejšího pruhu samočinně. Aplikace MyPeugeot ve spolupráci s on-line navigací TomTom zase detailně naplánuje nabíjení po cestě, s funkcí E-Routes zase optimalizuje trasu podle zadaných kritérií.
Telematická aplikace MyPeugeot pro chytré telefony otevírá kromě obvyklých funkcí, jako je dálková kontrola stavu baterie, programování, spouštění nebo odložení jejího nabíjení, dálkové zapínání topení či klimatizace a zjistění polohy auta také dálkové zamykání a odemykání. Tato extrémně užitečná funkce, která dosud většině konkurenčních systémů mimo prémiový segment chybí, umožňuje například kurýrovi uložit zásilku do vašeho auta, zaparkovaného před domem poté, co jsme mu jej odjistili klidně z opačného konce zeměkoule. Aplikace dále zvládá dálkové předehřívání trakční baterie.
Design nastoluje nový jazyk, vycházející ze stávajících modelů, avšak zjednodušující a čistící celkové vyznění. Cestou k tomuto cíli byla i redukce počtu chromových prvků ve prospěch lakování v odstínech šedá Meteor a černá Orbital. Dvouprostorová karoserie si také odpustila divoké prolisy na bočnicích a otočila směrovku zpět k větším oknům. Konzervativní dojem navozují klasické dveřní kliky, exkluzivitu zase podtrhují detaily typu skrytého těsnění oken, rafinovaně vzorované masky či standardních maticových světlometů v oblíbeném stylu tygřích drápů. Originálně tvarovaná kola nabízejí průměr 19 nebo 20 palců. Puncem je nový znak Peugeotu, opakující se na mnoha místech, včetně nábojů kol. Záď ovšem, podle aktuální čínské módy, vyměnila logo za velký nápis Peugeot. Aby bylo na první pohled jasno.