Nový Peugeot e-3008 přichází. Je z něj fastback a nabídne obří dojezd

Nový Peugeot e-3008 přichází. Je z něj fastback a nabídne obří dojezd
Fotografie: Peugeot
  • V nabídce nové generace modelu 3008 jsou tři elektrické verze
  • Nejúspornější varianta má 98kWh baterii a dojezd 700 km
  • Verze GT je standardně vybavena novou technologií Peugeot Pixel LED

Značka Peugeot, která bude mít od roku 2025 nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů, již nyní nahrazuje svůj bestseller zcela novým SUV typu fastback. Nový Peugeot 3008 je neodmyslitelnou součástí elektrické budoucnosti značky. Ke svému pohonu totiž využívá převážně elektromotory. Nová generace vozu dorazí na evropský trh v únoru příštího roku. Základem nabídky budou dva stupně výbavy: Allure a GT, se třemi pakety příplatkové výbavy na výběr a se třemi plně elektrickými pohony (210 k, 230 k s dlouhým dojezdem a 320 k se dvěma elektromotory a pohonem všech kol) a dvěma hybridními pohony (plug-in hybrid a mild-hybrid).

Nový model 3008 je okamžitě rozpoznatelný díky linii karoserie SUV typu fastback. Silueta vozu je dynamická a zároveň aerodynamická (Cx 0,28). Dynamika linií nového 3008 vychází z vyvážených rozměrů vozu (délka: 454 cm, šířka: 189 cm, výška: 164 cm). Tyto proporce z něj činí jedno z nejkompaktnějších 100% elektrických SUV v segmentu C. Současně však vůz poskytuje dostatek prostoru pro cestující i zavazadla. Přední část vozu je koncipovaná kolem nového znaku Peugeot. Je do ní zabudovaný nový světelný podpis a díky postupně odstíněné barvě karoserie není maska jasně ohraničená. Nad maskou chladiče je tenký elegantní pás obepínající celou přední část, do kterého jsou začleněny ultrakompaktní světlomety.

Světlomety jsou u všech verzí vybaveny LED. Verze 3008 GT je standardně vybaven novou technologií Peugeot Pixel LED, která automaticky přizpůsobuje paprsek světlometů podmínkám na silnici a udržuje optimální osvětlení, aniž by oslňovala ostatní účastníky silničního provozu. Nový model 3008 je k dispozici v šesti barevných odstínech. Díky inovativním dichroickým pigmentům se Modrá Obsession mění z modré na zelenou v závislosti na světle a tvaru karoserie. Zcela nový odstín Modrá Ingaro s jemnými odlesky vyzdvihuje moderní linie vozu. Dalšími odstíny v nabídce jsou Bílá Okenite, Černá Perle, Šedá Artense a Šedá Titane. Nový 3008 v úrovni výbavy GT se standardně dodává ve dvoubarevném provedení s lesklou černou střechou.

U verze GT s elektrickým pohonem jsou spodní části předního a zadního nárazníku, podběhy kol a ochranné lišty prahů rovněž v leskle černém provedení. Kromě velkolepé 21" plovoucí panoramatické obrazovky nového systému Peugeot Panoramic i-Cockpit umocňuje atraktivitu a technologický charakter kabiny ambientní LED osvětlení, které lze přizpůsobit dle přání uživatele v osmi různých barvách. Toto osvětlení se odráží v elegantním obložení z hliníku, které sahá po celé šířce palubní desky a výplní dveří. Spojení hliníku, světla a látkového obložení vytváří jedinečnou a efektní kombinaci kvalitních materiálů. Týmy Peugeot se rozhodly spojit dva ze tří základních prvků i-Cockpit. Ty jsou nyní zabudovány do zakřivené panoramatické obrazovky tvořené jediným 21" panelem s vysokým rozlišením, který sahá od levého konce palubní desky až ke středové konzole.

Tato panoramatická obrazovka vypadá, jako by se vznášela nad palubní deskou. Plovoucí efekt podtrhuje speciální LED ambientní osvětlení pod displejem. 21" panoramatická obrazovka, jejíž umístění zaručuje optimální ergonomii, je mírně zakřivená směrem k řidiči a zároveň zůstává dokonale přístupná spolujezdci na předním sedadle. Digitální obrazovka výjimečných rozměrů a kvality v sobě spojuje dvě klíčové funkce systému Peugeot i-Cockpit. Kabina nového modelu 3008 nabízí cestujícím relaxaci ve velkorysém prosvětleném prostoru. Přední sedadla, jejichž čalounění kombinuje u verze Allure TEP a látku a u verze GT TEP a Alcantaru, zajišťují výjimečný komfort. Sedadla jsou příjemně tvarovaná a jejich výplň tvoří pěna s vysokou hustotou.

Přední sedadla byla oceněna prestižním certifikátem AGR, který uděluje německé sdružení lékařů a fyzioterapeutů podporující výzkum v oblasti prevence bolestí zad. U verze GT jsou sedadla navíc odvětrávaná a opatřená masážní funkcí. Vyhřívání je rozšířeno i na zadní řadu sedadel. Poprvé v nabídce značky Peugeot mohou být přední sedadla vybavena adaptivními bočními opěrkami, které se elektricky nafukují nebo vyfukují, aby se dokonale přizpůsobily tvaru těla cestujícího. Peugeot 3008 je prvním modelem, který využívá zcela novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis. Ta je určena pro budoucí elektromobily skupiny a stanovuje nová měřítka na trhu. Platforma STLA Medium u modelu E-3008 poskytuje rekordní energii v poměru k vzdálenosti mezi koly s kapacitou 98 kWh, rozvor přitom zůstal krátký (2,73 m). Díky této vysoce výkonné koncepci nabízí vůz E-3008 nejlepší dojezd ve své kategorii (až 700 km) a přitom zůstává kompaktní.

Nová generace synchronních motorů s permanentními magnety nabízí vyšší výkon a lepší účinnost. Verze s pohonem přední nápravy mají výkon 157 kW (343 Nm), nebo 170 kW (343 Nm). Verze s pohonem všech čtyř kol poskytuje celkový výkon 240 kW (157 kW vpředu a 83 kW vzadu). Přední motor zajišťuje točivý moment 343 Nm a zadní motor 166 Nm. Elektromotory vyrábí a uvádí na trh společný podnik Stellantis–Nidec v Trémery (Francie). Redukční převodovky vyrábí a uvádí na trh Stellantis ve Valenciennes (Francie). Převodový poměr pro verzi s pohonem 2 kol (525 km) je 9,77. Plně elektrické verze jsou vybaveny vysokonapěťovou lithium-iontovou baterií s 400 V + chemickým složením NMC (nikl, mangan a kobalt). Baterie je umístěna pod podlahou. Ostatním elektrickým spotřebičům (světla, infotainment atd.) dodává energii 12V baterie, která je sama napájena z vysokonapěťové baterie prostřednictvím měniče.

Nabíjecí zásuvka je umístěna na levém zadním blatníku. Pro nabíjení střídavým proudem jsou k dispozici dva typy palubních nabíječek. Standardně je k dispozici třífázová nabíječka o výkonu 11 kW a za příplatek třífázová o výkonu 22 kW. Při dobíjení stejnosměrným proudem prostřednictvím rychlonabíjecích stanic lze využít výkon až 160 kW, což umožňuje dobít baterii vozu E-3008 z 20 na 80 %, a to u verze se standardním dojezdem, za 30 minut. U verze s dlouhým dojezdem pak nabití potrvá méně než 30 minut.

Technické parametry Peugeot e-3008 230k

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 542 × 1 895 × 1 641 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon170 kW, 230 koní, točivý moment: 343 Nm / 250 ot/min
Baterie? (98 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 160 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze