Počátkem letošního roku představil Peugeot svůj hybridní systém Hybrid 48V, který bude nabízen ve vozech Peugeot 3008 a 5008. Postupně bude rozšířen i na další modely. Systém Peugeot Hybrid 48V tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 136 k, který je spojen s novou šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva až o 15 %. SUV segmentu C vybavené tímto hybridním systémem tak může při jízdě ve městě více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.
Řidič je o fungování hybridního systému informován prostřednictvím sdruženého přístroje Peugeot i-Cockpit. Při běžné jízdě pracují spalovací a elektrický motor společně, nebo odděleně, aby se optimalizovala spotřeba energie. Při prudké akceleraci poskytuje elektromotor benzinovému motoru při nízkých otáčkách vyšší točivý moment. Při zpomalování se benzinový motor vypne a z elektromotoru se stane generátor, který dobíjí 48V baterii. Ve městě na krátké vzdálenosti a při manévrování je vozidlo poháněno výhradně elektromotorem, tedy v režimu nulových emisí. Úspora paliva dosahuje až 15 % a emise CO2 od 126 g/km u modelu 3008 a od 128 g u modelu 5008. V porovnání s neelektrifikovaným benzínovým motorem se srovnatelnými vlastnostmi nabízí hybridní pohon u SUV segmentu C průměrnou úsporu přibližně jeden litr paliva na 100 km.
Této úspory je dosaženo především ve městě (-2,5 l/100 km) a na silnici (-0,7 l/100 km), při jízdě po dálnici zůstává spotřeba nezměněna. Tento výkon znamená u modelů 3008 a 5008 průměrné snížení emisí CO2 o 20 g/km. Pokud to nabití baterie dovolí, umožňuje hybridní systém startování, manévrování (například při parkování) a jízdu nízkou rychlostí v hustém provozu ve 100% elektrickém režimu. Při jízdě ve městě tak mohou vozy Peugeot 3008 a 5008 Hybrid více než 50 % času jezdit v plně elektrickém režimu s nulovými emisemi. Při vyšších rychlostech (do 145 km/h) se spalovací motor vypne, jestliže řidič při ustálené rychlosti a při zpomalování uvolní pedál plynu. Když má řidič při nízkých otáčkách převzít řízení, elektromotor poskytne dodatečný točivý moment s jednorázovým navýšením (overboost), které kompenzuje reakční dobu turbodmychadla, čímž se zabrání podřazování a zajistí se vyšší jízdní komfort a dynamika.
A kolik vlastně novinky stojí? České zastoupení značky vydalo ceník, ve kterém se uvádí, že základní vstupní cena modelu 3008 Hybrid činí 790 500 Kč. Ale pozor, jde o dočasnou akční cenu. Za tu dostane každý zájemce provedení ve výbavě Active Pack. Ti nejnáročnější mohou zvolit vrcholné provedení GT s akční cenou 922 250 Kč. Větší model 5008, který nabízí možnost sedmi míst k sezení, vychází v základní výbavě Active Pack na 910 800 Kč. I zde je možnost zakoupení vrcholné výbavy GT za 1 030 500 Kč.
Technické parametry Peugeot 3008 Hybrid 136
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 447 × 1 906 × 1 624 mm, 1 553 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 230 Nm |
Nádrž | 53 l |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 930 000 Kč |
Technické parametry Peugeot 5008 Hybrid 136
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 641 × 1 906 × 1 646 mm, 1 627 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 230 Nm |
Nádrž | 56 l |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 990 000 Kč |