Hlavní město Číny v úterý schválilo nové předpisy na podporu autonomního řízení, přičemž úřady plánují časem povolit provoz veřejných autobusů a taxíků bez řidiče. Jak informuje agentura Reuters, autonomní vozidla, která úspěšně projdou testováním a posouzením bezpečnosti, budou následně moci zažádat o zkušební provoz na silnicích. Nové předpisy by přitom měly v platnost vejít už 1. dubna.
Peking, který obývá přibližně 21 milionů lidí, dodal, že chce budoucnost dopravy ve městě také podpořit výstavbou inteligentní silniční infrastruktury. Iniciativa má přesahovat veřejnou dopravu a zahrnuje soukromá auta, městské autobusy, tramvaje a taxíky.
Už z minulosti přitom víme, že čínské úřady se snaží maximálně prosadit samořídicí technologie. Testy robotaxi a robobusů tak už aktuálně probíhají minimálně v 19 městech. Od technologie si přitom Čínská lidová republika s více než 1,4 miliardami obyvatel slibuje zvýšenou bezpečnost silničního provozu i snížení dopravních zácp, tedy vyřešení problémů, které metropole sužují obecně.
Autonomnímu řízení se přitom aktuálně věnuje i česká legislativa, i když je nutné dodat, že Čína bude rozhodně dál. V Česku se aktuálně jedná o přenesení odpovědnosti z řidiče na vozidlo v mezích homologačních předpisů, stejně jako o rezignaci na některé povinnosti řidiče související s ovládáním vozidla a dodržováním pravidel provozu na pozemních komunikacích při autonomní jízdě.