List South China Morning Post informoval o tom, že Mercedes-Benz obdržel od Pekingu potřebná povolení k provádění testů autonomního řízení čtvrté úrovně na tamních silnicích a rychlostních komunikacích. Stal se tak vůbec první automobilkou s původem mimo Čínu, která takové povolení v čínském hlavním městě získala. Doposud byly pro testy samořízených vozidel úrovně 4 ve městě schváleny pouze místní firmy, jako je gigant v oblasti umělé inteligence Baidu, výrobce luxusních automobilů Hongqi a WeRide.
Pět úrovní autonomního řízení
- Úroveň 1: Asistenční funkce řidiče, jako je tempomat.
- Úroveň 2: Pokročilé asistenční systémy, které stále vyžadují pozorného řidiče s rukama na volantu.
- Úroveň 3: Vozidlo může samo řídit ve specifických situacích, řidič může sundat ruce z volantu.
- Úroveň 4: Vozidlo je schopno plně autonomního řízení ve většině situací bez zásahu řidiče.
- Úroveň 5: Plně autonomní vozidlo bez potřeby lidského řidiče.
Testovat autonomní vozidla kategorie L3 (vozidlo může samo řídit ve specifických situacích, řidič může sundat ruce z volantu) přitom bylo Mercedesu v Číně povoleno již během prosince. Testy samořízených vozidel mohou ale probíhat pouze ve vyhrazených oblastech. Podle státních novin Beijing Daily město otevřelo pro zkoušky více než 1 160 kilometrů veřejných silnic a od února udělilo souhlas zapojit se do testování 384 vozidlům celkem od 18 společností. Povolení od Pekingu přitom přichází v čase, kdy se nahlas mluví o tom, že USA chtějí zakázat čínský software v autonomních vozidlech.