Magazín Business Insider (BI) si povšiml, že zkušenosti řadových teslistů s vývojovými verzemi samočinného řízení FSD se mnohdy výrazně lišily od chvály, znějící jak osobně od Elona Muska na sociálních sítích, tak od některých populárních testerů ve videích. A že se zkušenosti uživatelů často liší podle geografické polohy. Původní domněnka zněla, že čím blíže západnímu pobřeží Spojených států, tedy sídlu Tesly a trasám nejvíce zkušebních jezdců, tím lépe. Jenže se ukázalo, že problém je mnohem hlubší.
BI totiž vyzpovídal více než tucet současných i bývalých zaměstnanců Tesly a zjistil, že vývojové týmy dostávaly pokyny optimalizovat neuronové sítě speciálně pro Elona Muska a skupinu nejsledovanějších videotesterů, označených zkratkou VIP. Konkrétně se dostávalo zvláštní pozornosti podkladům z Muskových Tesel a také záznamům od protekčních youtuberů byla věnována mimořádná péče. Takzvaní anotátoři, tedy lidé, analyzující klipy z kamer testovacích aut, dostali za úkol věnovat zvláštní pozornost především místům, kde se nejčastěji pohybuje šéf Tesly. Tedy okolí sídla firmy, SpaceX, Twitteru a Muskova dřívějšího bydliště. Podobné to bylo na obvyklých trasách VIP influencerů za volanty Tesel.
Díky tomu fungovalo FSD na dotyčných trasách lépe a plynuleji, než na ostatních místech a Musk spolu se skupinou VIP tedy má s používáním budoucího autonomního řízení lepší zkušenosti, než ostatní teslisté. Až potud je to vlastně v pořádku, problémem se to stává v okamžiku, kdy Elon v desítkách veřejných komentářů píše, jak dobře FSD funguje, a odkazuje právě na videa zmíněných VIP testerů. To už totiž zavání klamavou reklamou.