Auta Volvo XC40 Recharge i Polestar 2 již byla otestována metodikou WLTP, jenže, jak je již nějakou dobu známo, tento evropský měřící standard nereprezentuje skutečný dojezd, jakého elektromobily v reálném světě dosahují. Proto je zde druhý způsob, který při měření dojezdu lépe simuluje běžné silniční podmínky. A jak vlastně dopadla švédská dvojka v podobě Volva XC40 Recharge a Polestaru 2? To uvádí electrek.co. Volvo nabízí dojezd při plném nabití baterií celkem obstojných 335 km. Tato hodnota je tak o něco reálnější než 400 km udávaných dle WLTP.
Pokud jde o sportovnější Polestar 2, tomu se povedlo s plně nabitými akumulátory ujet 375 km. To je ve výsledku o maličko více, než uváděl sám výrobce. Oba vozy přitom využívají stejný akumulátor s 78 kWh, ale rozměrnější karoserie XC40 Recharge se podepsala na kratším dojezdu. Zatímco malé SUV nabízí kombinovaný výkon 408 koní, na první pohled sportovnější Polestar 2 jich má o 6 méně.
Technické parametry Polestar 2 základní
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 607 × 1 985 × 1 478 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 170 kW, 231 koní, točivý moment: 450 Nm |
Baterie | 78 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 500 km |
Cena od | 1 156 000 Kč |
Technické parametry Volvo EX40 (2021) Twin
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 400 × 1 863 × 1 647 mm, 2 150 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 408 koní, točivý moment: 660 Nm |
Baterie | 78 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 23,8 kWh / 100 km, dojezd: 416 km |
Cena od | 1 414 000 Kč |