Organizace EPA otestovala dojezd Volva XC40 Recharge a Polestaru 2

Organizace EPA otestovala dojezd Volva XC40 Recharge a Polestaru 2
Fotografie: volvocars.com
  • Metodika WLTP je poměrně zkreslující
  • Naopak skrze měření EPA se povedlo získat mnohem realističtější výsledky

Auta Volvo XC40 Recharge i Polestar 2 již byla otestována metodikou WLTP, jenže, jak je již nějakou dobu známo, tento evropský měřící standard nereprezentuje skutečný dojezd, jakého elektromobily v reálném světě dosahují. Proto je zde druhý způsob, který při měření dojezdu lépe simuluje běžné silniční podmínky. A jak vlastně dopadla švédská dvojka v podobě Volva XC40 Recharge a Polestaru 2? To uvádí electrek.co. Volvo nabízí dojezd při plném nabití baterií celkem obstojných 335 km. Tato hodnota je tak o něco reálnější než 400 km udávaných dle WLTP.

Pokud jde o sportovnější Polestar 2, tomu se povedlo s plně nabitými akumulátory ujet 375 km. To je ve výsledku o maličko více, než uváděl sám výrobce. Oba vozy přitom využívají stejný akumulátor s 78 kWh, ale rozměrnější karoserie XC40 Recharge se podepsala na kratším dojezdu. Zatímco malé SUV nabízí kombinovaný výkon 408 koní, na první pohled sportovnější Polestar 2 jich má o 6 méně.

Technické parametry Polestar 2

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 607 × 1 985 × 1 478 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon402 koní, točivý moment: 660 Nm
Baterie78 kWh
Nabíjeníkonektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 500 km
Cena od

Technické parametry Volvo XC40 Recharge

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 425 × 2 034 × 1 652 mm, 2 150 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon408 koní, točivý moment: 660 Nm
Baterie78 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 400 km
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze